فروش صنایع‌دستی وابسته به بازارچه‌های نوروزی نیست

    کد خبر :249183

یک هنرمند فعال در زمینه نمد گفت: شهرکرد یک بازارچه دائمی را به صنایع‌دستی اختصاص داده و فروش ما وابسته به بازارچه‌های نوروزی نیست.

احسان اسعد هنرمند فعال در حوزه تولید و عرضه نمد گفت: معاونت صنایع دستی چهارمحال و بختیاری با همکاری شهرداری شهرکرد، یک بازارچه دائمی راه‌اندازی کرده اند تا هنرمندان صنایع دستی در آن به ارائه آثار خود بپردازند.

وی همچنین بیان کرد: به خاطر شرایط آب و هوایی، تعداد مسافرانی که تابستان به شهرکرد می‌آیند، بیشتر از کسانی است که نوروز به این شهر سفر می‌کنند، بنابراین وجود بازارچه‌های نوروزی گرچه مفید است اما فروش ما، ربط چندانی به این بازارهای موقتی ندارد.

اسعد، ثبت ملی و جهانی شهرها را موثر بر معرفی صنایع دستی آن شهر دانست و افزود: شهرکرد از شهرهای مهم در زمینه نمدمالی است تا آنجا که این شهر را به ثبت ملی رسانده‌اند و قرار است در شورای جهانی صنایع‌دستی هم به‌عنوان شهر جهانی نمد ثبت شود و همین مساله کمک می‌کند تا نمد شهرکرد به برند تبدیل شود و فروش بیشتر و بهتری داشته باشد.

این هنرمند فعال در زمینه نمدمالی به تاثیر نمایشگاه‌های مختلف صنایع‌دستی اشاره و بیان کرد: بی‌گمان نمایشگاه‌های مختلف، فضایی را برای معرفی بیشتر آثار و ارتباط مستقیم با مخاطبان در اختیار تولیدکننده‌ها و هنرمندان می‌گذارند. به عبارتی این امکان را فراهم می‌آورند که ما بتوانیم بی‌واسطه با مخاطب خود ارتباط برقرار کنیم و سلیقه و پسند او را دریابیم.

به گزارش مهر ، اسعد نوآوری را لازمه زنده ماندن رشته‌های مختلف صنایع‌دستی دانست و افزود: لازم است که هنرمندان صنایع‌دستی، چه در زمینه تولید و چه فروش محصولات خود به روش‌های سنتی تکیه نکنند و نگاهی خلاقه به موضوع داشته باشند. از این رو برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی علاوه‌بر معرفی آثار و ارتباط بی‌واسطه با مخاطب، این امکان را در اختیار صنعتگران می‌گذارد که با کار یکدیگر آشنا شوند و از تجربه‌ها و ایده‌های خلاقه همدیگر بهره ببرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید