جدیدترین اخبار
۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۲ اقتصادی کد خبر :24918

تولید قطعات خودرو ۲۰ تا ۲۵ درصد رشد کرد

رئیس اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو از افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی تولید قطعات خودرو خبر داد.

بلال امانی، به بیان توضیحاتی درباره‌ وضعیت صنف متبوع خود پرداخت و گفت: به مانند سایر بخش‌های صنعتی طی سال‌های اخیر صنف ما هم با نوعی رکود مواجه شده که شاید ریشه اصلی آن را بتوان در کمبود نقدینگی جست‌وجو کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با بیان این‌که طی این سال‌ها دولت از تزریق نقدینگی برای جلوگیری از افزایش تورم جلوگیری کرده است، اظهار کرد: به نظر می‌رسد اکنون کسب و کارها به شدت منتظر تزریق نقدینگی هستند که حتی شاید به بهای تورم چند درصدی این موضوع نوعی رونق در کسب و کار ایجاد کند.

رئیس اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو افزود: طی سال‌های گذشته در صنف ما ماشین‌آلات برخی از افراد اغلب فرسوده شده و به دلیل کمبود نقدینگی امکان تعویض و نوسازی آنها وجود نداشته است، این موضوع مربوط به یک یا دو سال اخیر هم نمی‌شود و طی دهه‌های گذشته همواره به دلیل تحریم‌ها ما در حوزه‌های مختلف عقب مانده‌ایم. اما در دولت‌های دهم و یازدهم شرایط به گونه‌ای پیش رفته که بسیاری از واحدهای کسبه صنف ما مجبور به تعطیلی کار خود شده‌اند، چرا که تقاضا در بازار کم بوده و از سویی واردات زیاد انجام می‌شود.

امانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بحث تولید قطعات خودرو پرداخت و گفت: خوشبختانه با وجود تمام مشکلات به نظر می‌رسد در این حوزه نوعی رونق ایجاد شده است و حداقل تولید قطعات خودرو نسبت به سال‌های قبل حدود ۲۰  تا ۲۵ درصد افزایش را مشاهده کرده است.

وی درباره انتقاداتی که در موارد متعدد نسبت به کیفیت قطعات خودرو داخلی مطرح می‌شود، اظهار کرد: واقعیت آن است که باید توجه داشت بین قیمت و کیفیت رابطه‌ای مستقیم وجود دارد. ممکن است یک خودروی ایرانی که قیمتی حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان دارد با خودرویی که متعلق به کشوری مانند کره است و چنین قیمتی دارد برابری کند، اما مردم در اغلب موارد برای خرید خودروی داخلی چنین هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کنند و بر همین اساس خودروسازان مجبورند برخی قطعات را به شکل درجه دو استفاده کنند که همین موضوع موجب می‌شود کیفیت خودروها به درجه متوسط برسد، از سوی دیگر باید توجه داشت که ما نمی‌توانیم از یک خودروی ۵۰ میلیون تومانی انتظار کیفیتی در حد خودروی ۱۲۰ میلیون تومانی داشته باشیم.

رئیس اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو در بخش دیگری از صحبت های خود نیز به بحث قطعات تقلبی پرداخت و گفت: شاید در این حوزه موثرترین اقدام از سوی مکانیک‌ها انجام شود، چرا که آنها می‌توانند با عدم استفاده از قطعات بی‌کیفیت راه را بر تولید بیشتر این قطعات مسدود کنند، اما به هر صورت در صنف ما نیز پیگیری‌هایی صورت گرفته و براساس آنها بسیاری از واحد هایی که اقدام به تولید قطعات تقلبی و بی‌کیفیت خودرو می‌کنند بدون جواز مشغول فعالیت بوده و حتی برای ما هم قابل شناسایی نیستند.

امانی ادامه داد: اکنون قطعه‌سازان ما قطعاتی با کیفیت تولید می‌کنند که اگر این قطعات نمره ۲۰ را از نظر کیفیت نداشته باشند حداقل نمره‌ای حدود ۱۶ تا ۱۷ می‌توان به‌ آنها داد. علت این‌که نمره قطعات داخلی ۲۰ نمی‌شود هم آن است که طی این سال‌ها ماشین‌آلات ما مستهلک شده و طی این سال‌ها امکانی برای جایگزینی آن فراهم نشده است.

رئیس اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو در پایان به بحث قیمت و تعرفه خدمات این صنف اشاره کرد و گفت: با توجه به آنکه از سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ افزایشی در تعرفه‌های خود نداشته‌ایم پیشنهاد داده‌ایم که برای امسال با توجه به آنکه هزینه‌های سربار تولید به شدت افزایش یافته تعرفه‌های ما نیز حدود ۲۰ درصد افزایش داشته باشد البته هنوز این افزایش تعرفه اعمال نشده است.

وبگردی

روی خط خبر

  • نمایشگاه «بهاره» با نوسانات قیمتی و اجناس تولیدی
  • چقدر از کره‌ای‌ها عقب هستیم؟
  • آیا باید زمینه توسعه حمل و نقل ریلی فراهم شود؟
  • منتظر کنسرت «نوستالژی» ناصر چشم‌آذر باشید
  • تا کی باید نقش آدمهای با نمک را بازی کنم؟
  • یک درخواست عجیب از بازیگر مشهور و جواب مثبت او/عکس
  • اعتراض بازیگر مشهور به تخریب قبر پدرش در یک امامزاده
  • چرا “مهران مدیری” مشکی می‌پوشد؟/مجری مشهور از ماجرای بادیگاردهایش گفت
  • آخرین خبرها از پارامترهای بنزین تهران
  • خرید اتوبوس، واگن مترو و بازیافت زباله، سه دستاورد سفر نجفی به ورشو
  • عدم توفیق ۸۰درصدی خروجی زبان آموزان از سیستم آموزش و پرورش/سن آموزش زبان بررسی شود
  • اعزام گروه ۹ نفره ارزیاب سانحه هوایی به قله پازن پیر/ گروه ۷ نفره فرانسوی وارد یاسوج شدند
  • ورود پهپادها به شکار حیات وحش سمنان!
  • “طب اسلامی” نداریم/”طب ایرانی” مکمل “طب مدرن” است
  • کاهش مجدد فاصله حرکت قطارها در خطوط یک و دو
  • هیوندای النترای آسان موتور گران شد
  • لغو تعطیلی مدارس خوزستان در پنج‌شنبه‌ها
  • ارائه وام ۷ میلیارد تومانی به روستاییان/ایجاد بازارهای مجازی برای روستاییان و عشایر
  • راه نجات موزه فرش از هواکش مترو!
  • یک نماینده: فرضیه «وضعیت نامساعد جوی» در سقوط هواپیمای تهران – یاسوج رد شد
  • مولاوردی: تذکرهای دولت به صدا و سیما پیگیری می‌شود
  • توقف جستجوی پیکر جانباختگان سقوط هواپیمای یاسوج
  • غم انگیز ترین جشن تولد
  • مرتضی حاجی : طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» بیشتر بی اعتمادسازی است تا اعتماد سازی
  • معترضانِ تجمعات دی ماه مرهم می‌خواهند
  • آیا اصولگرایان برای همیشه از سعید جلیلی عبور کرده اند؟
  • بیمه‌گران آماده پرداخت خسارت نفتکش سانچی
  • ناگفته‌های فاطمه هاشمی از بیماران خاص
  • عرضه زعفران در بورس کالا برای اولین بار
  • خانجانی: دولت به طرح شادی اجتماعی توجه نکرد