چین و فرانسه برای ایجاد نظام جدید باز تجاری جهانی همکاری می کنند

    کد خبر :249159

شی جین پینگ رییس جمهوری چین در مذاکره تلفنی با امانویل مکرون رییس جمهور فرانسه از وضعیت پیچیده بین المللی ابراز نگرانی و آن را پیچیده توصیف کرد و خواستار همکاری دو کشور برای ایجاد یک سامانه جدید تجارت جهانی شد.

به گزارش بازتاب به نقل از تارنمای یی سی چین ، در گفت و گوی تلفنی پنجشنبه شب دو طرف در باره مسایل بسیار مهم بین المللی از جمله موضوع تغییر نظم نوین جهانی و یکجانبه گرایی تجاری گفت و گو کرده اند.
رسانه چینی خاطر نشان می کند که رییس جمهور چین خواستار آن شده است که دو کشور برای حراست از نظم نوین جهانی و امور اقتصادی بین المللی و بخصوص سامانه های تجاری چند جانبه با یکدیگر همکاری نزدیکتری داشته باشند.
این گفت و گوی تلفنی در حالی صورت می گیرد که ناظران بر این باورند با افزایش فشارهای تجاری آمریکا بر چین ، پکن گرایش بیشتری به سمت اروپا پیدا خواهد کرد.
رییس جمهوری خلق چین گفت که کشورش خواستار همکاری با پاریس برای حفاظت از چند جانبه گرایی تجاری و پیشبرد چند قطبی شدن و جهانی شدن اقتصاد است .
دو طرف در این ارتباط تلفنی خواستار همکاری های دوجانبه در عرصه انرژی اتمی ، سرمایه گذاری ، تجارت ، مقابله با تحولات اقلیمی و حفاظت از محیط زیست شدند.
چین تاکید کرده است که همکاری های این کشور با فرانسه برای ایجاد یک نظام جدید باز تجاری در جهان ادامه خواهد یافت.
این گفت و گوی تلفنی به دنبال آن صورت می گیرد که بر اساس رای کنگره ملی خلق چین شی جین پینگ برای یک دوره دیگر ریاست جمهوری این کشور را در اختیار گرفته است و بر اساس اصلاح قانون اساسی این دوره نامحدود است.
وزارت بازرگانی چین امروز با شروع جنگ تجاری این کشور و آمریکا فهرستی را منتشر کرد که بر اساس آن هفت دسته بندی شامل 128 محصول وارداتی از آمریکا به ارزش 3 میلیارد دلار باافزایش تعرفه مواجه خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید