برگزاری پنجمین جشنواره ملی نقاشی صلح و دوستی

    کد خبر :249053

مدیر روابط عمومی سازمان جوانان هلال احمر از برگزاری پنجمین جشنواره ملی نقاشی صلح و دوستی ویژه خردسالان و کودکان ۵ تا ۱۲ سال خبر داد.

مسعود آسیما در ارتباط با برگزاری پنجمین جشنواره ملی نقاشی صلح و دوستی اظهار کرد: این جشنواره ویژه خردسالان و کودکان ۵ تا ۱۲ سال است و مهلت ارسال آثار این جشنواره تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال‌جاری است.

وی با بیان اینکه این جشنواره بخشی از هجدهمین طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی است، افزود: روش نقاشی و قطع آثار آزاد است و نام و فامیل، تاریخ تولد، شماره تماس و آدرس دقیق در پشت اثر باید نوشته شود همچنین ارسال آثار از طریق ایستگاه‌های نوروزی سازمان جوانان در سراسر کشور و شعب جمعیت هلال احمر است.

مدیر روابط عمومی سازمان جوانان هلال احمر با اشاره ‌به اینکه موضوعات این جشنواره صلح و دوستی و خدمات هلال احمر است، خاطر نشان کرد: آثار برتر از سیما پخش و جوایزی به برگزیدگان نیز اهدا خواهد شد.

آسیما در مورد طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اظهارکرد: این طرح از روزهای پایانی سال ۹۶ در بیش از ۸۰۰ پست در سراسر کشور اجرا و تا ۱۴ فروردین ۹۷ با مشارکت حدود ۲۰ هزار نفر از اعضای جوان و داوطلب ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این طرح به طور کلی در ۴ حوزه سلامت، مسائل ایمنی، موضوعات فرهنگی و اطلاع رسانی در نظر گرفته شده که بخش سلامت شامل اقداماتی همچون تست فشار خون مسافران، توزیع بروشور و آگاه سازی جوانان از موضوعاتی همچون ایدز و اعتیاد است.

مدیر روابط عمومی سازمان جوانان هلال احمر ادامه داد: بخش ایمنی در این طرح شامل برگزاری کمپین نه به تصادفات( طرح بهرفت)، اعلام نقاط پرخطر جاده‌ها و ایجاد فضایی برای استراحت رانندگان است که البته بخش طرح بهرفت خود به دو بخش مسابقه پیامکی و امضای میثاق نامه به صورت مکتوب و مجازی برای داشتن سفری کم خطر و رانندگی صحیح است.

آسیما عنوان کرد: بخش فرهنگی طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی نیز شامل برپایی خیمه‌های نماز و فضای دوستدار کودک همچنین برگزاری جشنواره و ارائه کتاب‌های فرهنگی است. همچنین بخش اطلاع رسانی شامل معرفی هلال احمر، بخش مجازی و سایت بهرفت در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان جوانان هلال احمر، وی در پایان تاکید کرد: نمایش توان عملیاتی تیم های بشردوستانه این سازمان در حمایت از زندگی و سلامت انسانها، استفاده ‌از فناوری‌های نوین در تامین ‌امنیت ‌روانی ‌و کاهش ‌تلفات ‌انسانی مسافران،ﺗﺮوﻳﺞ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﭘﻴﺸﮕﻴﺮی از طریق ارﺗﻘﺎء ﺳﻄﺢ آﮔﺎﻫﻲ ﻫﺎی ﻋﻤﻮﻣﻲ مردم در اﻣﺮ ﺣﻮادث و ﺳﻮاﻧﺢ، مشارکت حداکثری جوانان درارتقاء کیفیت و اثرگذاری فعالیت های طرح در بین هموطنان و معرفی قابلیت ها و ظرفیت های سازمان در ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه در سطح ملی و بین المللی از مهمترین اهداف طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید