دلار آرایش دفاعی به خود گرفت

    کد خبر :248990

نگرانی‌ سرمایه گذاران در مورد تعرفه‌های دیگری که قرار است امروز توسط دونالد ترامپ اعلام شود، بر بازارهای آسیایی سایه افکند.

روز پنج‌شنبه پس از این‌که فدرال‌رزرو اشاره‌ای به سریع‌تر شدن روند افزایش نرخ بهره نکرد، دلار دچار لغزش شد؛ در همین حال نگرانی‌ها در مورد تعرفه‌های دیگری که قرار است امروز توسط دونالد ترامپ اعلام شوند، بر بازارهای آسیایی سایه افکند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپن، ام‌اس‌سی‌آی، که در ابتدای معاملات امروز تا ۰.۷ درصد بالا رفته بود، با از دست دادن سودهای به دست آمده، تنها ۰.۱ درصد بالاتر بسته شد. نیکی ژاپن ۰.۴ درصد رشد کرد.

سهام وال‌استریت هم روز خود را با ضرر به پایان رساندند. اس‌اندپی ۰.۱۸ درصد افت کرد و نزدک هم ۰.۲۶ درصد از ارزش خود را از دست داد.

طرح پوتین برای مقابله با سلطه دلار آمریکا با طلا

نرخ سود اوراق دو ساله خزانه‌داری آمریکا، از رکود ۹ و نیم ساله ۲.۳۶۶ درصدی که در روز چهارشنبه ثبت کرده بود، تا ۲.۲۹۹ درصد پایین آمد، درحالی‌که سود اوراق ۱۰ ساله پس از این‌که در ابتدای امروز تا ۲.۹۳۶ درصد جهش کرد، بعد از اعلام تصمیم فدرال‌رزرو، تا ۲.۸۷۲ درصد پایین آمد.

به گزارش مهر، این باعث پایین آمدن نرخ دلار در بازارهای ارز شد. شاخص دلار پس از این که بزرگترین سقوط خود در ۲ ماه اخیر را در روز چهارشنبه (به وقت آمریکا) ثبت کرد، پایین‌ترین سطح یک‌ماهه خود را ثبت کرد.

در برابر ین، دلار ۰.۴ درصد از ارزش خود را از دست داد و به ۱۰۵.۶۶ ین در برابر هر دلار رسید. به این ترتیب دلار به پایین‌ترین نرخ ۱۶ ماهه ۱۰۵.۲۴ ین که در ۲ مارو ثبت کرده بود نزدیک و نزدیک‌تر شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید