بالا گرفتن جدال لفظی ترکیه و آلمان بر سر عملیات شاخه زیتون

    کد خبر :248823

جدال لفظی آنکارا و برلین بر سر عملیات شاخه زیتون در حالی شدت گرفته که دو کشور یکدیگر را به خاطر اظهارات و اقدامات در این باره محکوم می‌کنند.

وزارت خارجه ترکیه اظهارات «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان درباره عملیات شاخه زیتون را تاسف‌بار و غیرقابل قبول توصیف کرد.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» در بیانیه وزارت خارجه ترکیه با متهم کردن آلمان به داشتن مواضع حامی گروهک تروریستی پ.ک.ک، از برلین خواسته شده تا اقداماتی را برای برقراری صلح و ثبات در سوریه انجام دهد.

مرکل روز چهارشنبه ضمن محکوم کردن عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، تاکید کرده بود اقدامات آنکارا در عفرین، علی‌رغم نگرانی‌های امنیتی‌اش، غیرقابل قبول است.

پیش از مرکل نیز سخنگوهای دولت و وزارت خارجه آلمان با محکوم کردن کشتار و غارت در عفرین توسط نظامیان ترکیه و همپیمانان آنها (گروهک ارتش آزاد) خواستار تحقیقات در این باره شده بودند.

به گزارش فارس ، آنکارا که از چندین ماه قبل تهدید به اجرای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد در این منطقه می‌کرد، بعد از اعلام تصمیم آمریکا برای ایجاد ارتش کُردی 30هزار نفری در سوریه، مجاب به آغاز آن شد.

ترکیه، حمله به عفرین در حلب در شمال غرب سوریه را از 20 ژانویه آغاز کرد؛ زمانی که با توپخانه مواضع نیروهای کُرد در ریف حلب شمالی و غربی را هدف گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید