مسابقات جهانی سوئد و کاپ آسیا مهم ترین برنامه تیم ملی قبل از بازی های آسیایی است

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۷ ۸:۱۱
    کد خبر :248750

«مهرداد علیقارداشی» رئیس فدراسیون تنیس روی میز، با تشریح برنامه های سال آینده این فدراسیون گفت: مهم ترین برنامه تیم های ملی مردان و زنان ایران قبل از بازی های آسیایی اندونزی، مسابقات کاپ آسیا و جهانی سوئد است.

علیقارداشی گفت: اردوی تیم ملی زنان از روز ششم و اردوی تیم ملی مردان از هشتم فروردین ماه برای حضور در مسابقات کاپ آسیا و همچنین مسابقات جهانی سوئد آغاز می شود.
وی خاطر نشان کرد، همزمان با آغاز اردوی تیم های ملی، «ندا شهسواری» و «نوشاد عالمیان» به عنوان نفرات اول رنکینگ کشور برای حضور در مسابقات کاپ آسیا به یوکوهامای ژاپن اعزام می شوند.
رئیس فدراسیون تنیس روی میز حضور در کاپ آسیا را عاملی برای ارتقای رنکینگ جهانی این دو بازیکن المپیکی ایران دانست و افزود: این مسابقات همچنین می تواند گامی برای کسب آمادگی بیشتر بازیکنان ما جهت حضور در مسابقات جهانی سوئد و همچنین بازی های آسیایی جاکارتا باشد.
علیقارداشی مسابقات جهانی اردیبهشت ماه سوئد را رویدادی مهم برای تنیس روی میز توصیف کرد که می تواند عاملی برای جمع آوری امتیاز و ارتقای رنکینگ بازیکنان ایران باشد.
هجدهمین دوره بازی های آسیایی از روز 27 مردادماه سال 1397 در شهر جاکارتای اندونزی و در رشته های مختلف ورزشی آغاز خواهد شد.
وی درباره تفاوت بازی های آسیایی و بازی های المپیک توضیح داد: در بازی های المپیک از هر کشور تنها دو نفر در بخش مردان و دو نفر در بخش زنان می توانند شرکت کنند، ولی در بازی های آسیایی این محدودیت وجود ندارد.
رئیس فدراسیون تنیس روی میز ادامه داد: به عنوان نمونه در بازی های المپیک ریو 2016 برزیل، دو فینالیست بخش انفرادی مردان و زنان از کشور چین بودند و در بخش مردان یک بازیکن ژاپنی و در بخش زنان یک بازیکن از کره شمالی سوم شدند؛ اما چند ماه بعد و در مسابقات قهرمانی آسیا که محدودیتی وجود نداشت و تیم های چین، ژاپن، کره شمالی و جنوبی، سنگاپور و چین تایپه به عنوان قدرت های برتر آسیا با پنج بازیکن حضور داشتند، تمامی مدال آوران المپیک حذف شدند.
علیقارداشی خاطرنشان کرد که این اتفاق در کمتر رشته ورزشی دیگری رخ می دهد که نشان دهنده سطح بالای تنیس روی میز در آسیاست و ثابت می کند سطح مسابقات تنیس روی میز در آسیا، هم سطح مسابقات جهانی و المپیک است.
وی اعلام کرد که با اعتماد وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، تیم های تنیس روی میز متشکل از چهار مرد و چهار زن در بازی های آسیایی شرکت خواهند کرد.
رئیس فدراسیون تنیس روی میز ادامه داد: از آنجایی که خاستگاه تنیس روی میز قاره آسیاست، کسب مدال در این رشته بسیار سخت است، اما غیرممکن نیست؛ هدف ما نیز تنها ارتقای رنکینگ نیست و بدنبال کسب مدال هستیم.
به گزارش ایرنا ، علیقارداشی ارتقای کیفیت لیگ و افزایش تعداد تیم های حاضر در آن و همچنین توجه به سنین پایه را از جمله مهم ترین اهداف فدراسیون تنیس روی میز در سال 1397 عنوان کرد.
رشته تنیس روی میز در ایران بعد از والیبال دارای بالاترین رنکینگ در بین تمام رشته های توپی و راکتی است و در سایت کمیته بین المللی المپیک نیز با 226 کشور، دارای بیشترین عضو در جهان است.
ورزشکاران ایرانی در هفت دوره گذشته بازی های المپیک (بازی های المپیک 1992 بارسلون تا بازی های المپیک ریو 2016) تنها در بازی های المپیک 1996 آتلانتا کسب سهمیه نکرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید