نصب کنتورهای فهام برای تمامی مشترکین دیماندی در کهگیلویه و بویراحمد

    کد خبر :24861

رئیس گروه نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که تمامی مشترکین دیماندی این استان به کنتورهای هوشمند دارای قابلیت طرح فهام مجهز می شوند.

به گزارش ایلنا، “سیدحسین عادلی نسب” گفت: براساس شعار سال اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری، تمامی کنتورهای دیماندی برق در این استان دارای قابلیت طرح فهام می شوند.

وی با تشریح طرح فهام یا فراسامانه هوشمند اندازه گیری و مدیریت انرژی، اظهارداشت: ارتقاء بهره وری،کاهش تلفات انرژی و فراهم نمودن بستر مناسب جهت مدیریت بار و مصرف مشترکین برق از مهمترین مزایای طرح فهام است.

رئیس گروه نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: سه هزار و 200 انشعاب در این استان دیماندی بالای 30 کیلووات وجود دارد.

عادلی نسب، کاهش تلفات غیرفنی در شبکه های برق، مدیریت تقاضا با ارسال نرخ به مشترکین و تشویق آنها به کاهش مصرف، مدیریت تقاضا از طریق کاهش دیماند، قطع برق مشترکین معین در شرایط بحرانی شبکه های توزیع، قرائت خودکار و قطع و وصل از راه دور کنتورها، ایجاد بستر مناسب برای راه اندازی بازار خرده فروشی برق و یکنواخت شدن کنتورها در سطح کشور را از سایر مزایای اجرای طرح فهام دانست.

وی گفت: ایجاد بستر مناسب برای پیاده سازی هوشمند کردن آب و گاز از دیگر مزایای طرح فهام در کهگیلویه و بویراحمد است.

رئیس گروه نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شروع اجرای طرح فهام در کشور که در سال 89 شروع شده است، خاطرنشان کرد: این طرح برای نخستین بار در زمستان 1395 در این استان شروع و اکنون ادامه دارد.

عادلی نسب افزود: سه هزار و 200 دستگاه کنتور فهام سهمیه اختصاص یافته استانی از محل طرح های اقتصاد مقاومتی بوده که تاکنون یک هزار و 122 دستگاه آن نصب شده است.

وی از تلاش های مستمر برای تعویض سایر کنتورهای دیماندی به کنتورهای فهام تا پایان تابستان سالجاری خبرداد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید