کشورهای بزرگ صنعتی، ایتالیا را در بحران مهاجران تنها گذاشتند

    کد خبر :24840

رهبران جهان روز شنبه هیچ چیزی ارائه نکردند تا کمکی به ایتالیا شود تا این کشور بتواند با بحران مهاجران که به سواحل این کشور هجوم می آورند، کنار بیاید.

به گزارش بازتاب خبرگزاری رویترز در گزارشی به نشست گروه هفت کشور صنعتی در ایتالیا پرداخت و نوشت: ایتالیا برای نشست سران هفت کشور صنعتی بزرگ جهان«تورمینا» را که روی تپه صخره ای رو به دریای مدیترانه واقع شده را انتخاب کرد تا توجه همگان را به بحران مهاجران جلب کند. این کشور صدها هزار مهاجر که از آفریقا و از طریق دریا آمدند تا زندگی بهتری در اروپا پیدا کنند را پذیرفته است.

لیکن رهبران جهان روز شنبه هیچ چیزی ارائه نکردند تا کمکی به ایتالیا شود تا این کشور بتواند با بحران مهاجران که به سواحل این کشور هجوم می آورند، کنار بیاید.

رم امیدوار بود که کشورهای بزرگ صنعتی را برای گشودن کانال های قانونی بیشتری برای مهاجرت با تمرکز بر توجه به امنیت غذایی به منظور محدود کردن تعداد اشخاصی که برای رسیدن به اروپا از طریق دریا جان خود را به خطر می اندازند، قانع کند.

لیکن این طرح قبل از آن که نشست سران هفت کشور بزرگ صنعتی آغاز شود و به دو روز ادامه یابد بی اثر شد آن هم پس از آن که ایالات متحده آمریکا، انگلیس و ژاپن بی رغبتی خود را برای پایبندی به طرح های جدید و بزرگ درباره مساله مهاجرت  نشان دادند.

بیانیه پایانی نشست نیز پایبندی های میان بردی برای حمایت از اقتصاد کشورهای آفریقایی و حمایت دائمی از کشاورزی شامل شد لیکن تا حدود زیادی بر نیاز هر کشور به حمایت امنیت ملی اش تمرکز کرد و نه بر چگونگی محدود کردن مهاجرت.

ایتالیا در معرض فشارهای روزافزونی قرار دارد زیرا شرکایش در اتحادیه اروپا حاضر به اسکان دوباره شمار زیادی از پناهجویان نشده و برخی از این دولت ها نیز مرزهای جنوبی خود را به منظور جلوگیری از ورود مهاجران به کشورهای شان بستند و این معنایش ادامه حضور پناهجویان در ایتالیاست.

در ایتالیا بیش از 175 هزار پناهجو در اردوگاه ها زندگی می کنند و تعداد کسانی که از طریق دریا به این کشور رسیدند در سال جاری رکورد زد. این مساله جدال داغی میان سیاستمداران در این کشور پیش از برگزاری انتخابات عمومی احتمال طی سال جاری به راه انداخت.

در همین حال، طی ده روز گذشته نزدیک به ده هزار مهاجر در نزدیکی سواحل لیبی نجات پیدا کردند این در حالی است که ده ها نفر از آنها از جمله شمار زیادی کودک جان خود را از دست دادند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید