سخنگوی کمیسیون صنایع: واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند باید ممنوع شود

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷ ۱۱:۰۰
    کد خبر :248394

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است که باید واردات کالاهای که مشابه داخلی دارند ممنوع شود.

سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به نامگذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالاهای ایرانی،گفت: نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی در راستای شعارهای سال‌های گذشته و تکمیل شعار اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و اشتغال است.

وی با بیان اینکه در کشورمان بازار مصرف مناسب 80 میلیونی وجود دارد، افزود: باید تمامی دستگاه‌ها با برنامه‌ریزی مشخص شرایطی را فراهم کنندکه از تولیدات داخلی استفاده شود چرا که انجام این مهم به اشتغالزایی منتهی می شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس با تاکید براینکه برای حمایت از تولید کالاهای ایرانی قوانینی وجود دارد، ادامه داد: به طور مثال قانون استفاده حداکثری از توان تولید داخل در مجلس مصوب شده که به نظر می رسد باید این قانون را در پارلمان به روز رسانی کنیم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دولت و افراد جامعه نگاه جدیدی را برای مصرف کالاهای ایرانی ترسیم کنند، تصریح کرد: باید برای سال جاری استراتژی‌های در جهت توان تولید ترسیم کنیم.

باستانی با اشاره به اینکه در سال جدید باید مشخص شود که کدام کالاها را می‌توان در داخل تولید و کدام کالاها را باید وارد کنیم، اضافه کرد: در کشورحدود 2000 قلم کالای مصرفی وجود دارد که باید مشخص شود در داخل توان چه میزان از این کالاها را داریم و اگر می‌خواهیم کالای را وارد کنیم باید بر اساس استراتژی‌های که تعریف می‌کنیم صورت گیرد.

وی با تاکید براینکه برای نهادینه کردن شعار امسال در کشور باید عزم جدی نیز در مبارزه با قاچاق کالا صورت گیرد، ادامه داد: در بحث قاچاق کالا موارد پیچیده‌ای وجود دارد که باید توجه ویژه‌ای به این حوزه شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس تصریح کرد: حجم بالای از کالاهای قاچاقی که وارد کشور می‌شود اصلاً مناسب نیست و باید مبارزه با آن را جدی بگیریم تا به تولید داخلی ضربه وارد نکند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه باید واردات کالاهای که مشابه داخلی دارند ممنوع شود، اظهار داشت: البته در این حوزه باید استراتژی و ظرافت‌های را داشته باشیم و کالاهای که تولید داخلی دارند را وارد نکنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید