هیوندای توسان اسپرت ۲۰۱۸، با پیشرانه‌ جدید عرضه می‌شود

  • خودرو
  • چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷ ۹:۲۹
    کد خبر :248375

هیوندای توسان اسپرت ۲۰۱۸، با داشتن پیشرانه‌ی تنفس طبیعی ۲.۴ لیتری، قدرتمندترین تیپ این کراس‌اور کامپکت در مدل ۲۰۱۸ خواهد بود.

تصاویر جاسوسی و غیر رسمی فیس لیفت کراس‌اور توسان مدل ۲۰۱۹ منتشر شده است؛ اما امروز اخباری مبنی از عرضه‌ی تیپ جدید مدل ۲۰۱۸ این کراس‌اور پرطرفدار با پیشرانه‌ی قدرتمندتر، توجه رسانه‌هایی خودرویی را جلب کرد.

هیوندای توسان (Tucson) مدل ۲۰۱۸ در حال حاضر در پنج تیپ SE، SEL، SEL پلاس، Value و لیمیتد با قیمت پایه ۲۱ هزار و ۳۰۰ دلار تا ۲۸ هزار و ۱۷۵ دلار تیپ پایه تا فول در بازار آمریکا عرضه می‌شود. تیپ جدید اسپرت خواهد بود که بین تیپ‌های SEL و SEL پلاس قرار می‌گیرد. توسان اسپرت که خط تولید آن حدود یک ماه آغازبه‌کار کرده است با قیمت پایه‌ی ۲۶ هزار و ۱۳۰ دلار ( به اضافه‌ی ۹۸۰ دلار هزینه‌ی حمل و نقل شرکتی) و با آپشن سیستم تمام چرخ محرک به قیمت ۱۴۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

توسان اسپرت ۲۰۱۸ با تغییرات جزئی در طراحی نمای جلو و عقب، رینگ‌های ۱۹ اینچی، سراگزوزهای کروم دوبل، آینه‌‌بغل‌های مجهز به چراغ راهنما و چراغ‌های LED در دستگیره‌ی درها همراه شده است. کابین توسان اسپرت با غربیلک چرمی فرمان، دکمه‌ی استارت و سیستم تهویه‌ی مطبوع دوگانه به‌روزرسانی شده است. از سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده‌ی تیپ اسپرت توسان، می‌توان به سیستم هشداردهنده‌ی نقطه‌ی کور به همراه تشخیص ترافیک پشت خودرو و فاصله‌ی مناسب با دیگر خودروها که پیش از این فقط در تیپ SEL پلاس وجود داشت، اشاره کرد.

تیپ اسپرت توسان امکان انتخاب پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی به همراه گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته‌ را هم فراهم کرده است. هنوز مشخصات فنی دقیق این پیشرانه‌ی توسان اعلام نشده است؛ اما می‌توان با توجه به قدرت خروجی این پیشرانه در مدل‌های سوناتا و سانتافه اسپرت، انتظار ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۳۷ نیوتن‌متر گشتاور داشت. البته این مشخصات فنی توسط برخی کارشناسان پیشنهاد شده است؛ به‌طوری که این پیشرانه در مدل‌های سوناتا و سانتافه اسپرت با قدرت ۱۸۵ اسب بخار و گشتاور ۲۴۱ نیوتن‌متر عرضه می‌شود.

هیوندای توسان فقط در تیپ اسپرت با این پیشرانه عرضه می‌شود که بنابراین، قدرتمندترین نسخه از این کراس‌اور کامپکت کره‌ای خواهد بود. تیپ‌های دیگر توسان با پیشرانه‌های ۲ لیتری تنفس طبیعی و ۱.۶ لیتری توربوشارژ به‌ ترتیب ۱۶۴ و ۱۷۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. توسان اسپرت با توجه به رقبای اصلی خود شامل نیسان روگ با قدرت ۱۷۰ اسب بخار و تویوتا راو4 با قدرت ۱۷۶ اسب بخار، قدرت بیشتری در اختیار می‌گذارد. البته توسان اسپرت در برابر هوندا CR-V با قدرت ۱۹۰ اسب بخار حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

توسان در سبد محصولات پرطرفدار هیوندای با افزایش فروش ۳۱ درصدی، مدلی موفق محسوب می‌شود. باید توجه داشت که در ماه دوم سال ۲۰۱۸، هیوندای توسان ۱۶ هزار و ۷۶ دستگاه فروش داشته؛ در حالی‌که مدل سوناتا در همین مدت، ۱۲ هزار و ۷۲۷ دستگاه فروخته است. با توجه به اینکه خط تولید توسان اسپرت آغازبه‌کار کرده است، به‌زودی تصاویر و مشخصات رسمی این تیپ منتشر خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید