مجلس در سال ۹۷ نظارت دقیق تری بر حمایت از تولید ملی دارد

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷ ۹:۵۹
    کد خبر :248349

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با بیان اینکه دولت در اجرای قانون حداکثر استفاده از تولید ملی نمره قبولی نگرفت گفت: مجلس در سال ۹۷ نظارت شدیدتری بر عملکرد دستگاههای اجرایی خواهد داشت .

حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی ،حمایت از تولید ملی اظهار داشت: حمایت از تولید ملی هم موجب توسعه اشتغال و جلوگیری از بیکاری خواهد بود هم مانع خروج ارز از کشور شده و عزم و اراده ملی و خود باوری را افزایش می دهد هم به دلیل اینکه تولید رقابت پذیر است سبب ارتقای کیفی و افرایش بهره وری و مرغوبیت می شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: باید استفاده از کالای ایرانی برای مردم فرهنگ سازی شود علاوه بر این تولید کنندگان این کالا را باید با کیفیت و مرغوبیت تولید کنند دولت و مجلس باید موانع تولید را رفع کرده و فضای کسب و کار را بهبود ببخشند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی اظهار داشت: کمیسیون حمایت از تولید ملی در ادامه گزارش های نظارتی در سال ۹۶ شامل گزارش نحوه اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار و قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخلی، گزارشی ازعملکرد دولت در اجرای قانون رفع موانع تولید نیز تهیه خواهد کرد.

فولادگر اظهار داشت: مهمترین کار مجلس برای حمایت از تولید ملی رفع موانع تولید ملی است مجلس در سال ۹۷ نظارت شدیدتری بر عملکرد دستگاههای اجرایی در حمایت از تولید ملی خواهد داشت .

وی تاکید کرد: در همین راستا کمیسیون حمایت از تولید ملی گزارش های نظارتی دقیق تری ارائه خواهد کرد و مشکلات اجرایی قانون حمایت از تولید ملی را آسیب شناسی می کند و اگر مشکلاتی در حوزه اجرا وجود داشت باشد رفع می شود علاوه بر این برنامه هایی برای مقررات زدایی و تسهیل کسب و کار داریم.

به گزارش مهر ، رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: در سال ۹۶ گزارشی از عملکرد دولت در اجرای قانون حداکثر استفاده از تولید ملی داشتیم که برخی وزارتخانه ها در این حوزه عملکرد مناسبی نداشتند نمره قبولی نگرفتند در مجموع دولت در سال ۹۶ نمره خوبی در حمایت ازتولید ملی و کالای ایرانی نگرفت.

فولادگر ادامه داد: کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در حال اصلاح قانون رفع موانع تولید و حداکثر استفاده از تولید داخلی است تا نقاط ضعف این قوانین رفع شود.
گزارشی هم از عملکرد دولت در اجرای قانون رفع موانع تولید در سال ۹۷ به مجلس ارائه خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید