راه‌اندازی ۶ پایگاه فروش بلیط الکترونیک در کاخ نیاوران

    کد خبر :248328

مدیر کاخ نیاوران گفت: اضافه کردن و راه‌اندازی پایگاه فروش بلیط الکترونیک در مجموعه و ارتقا نرم افزار فروش بلیط از جمله اقداماتی است که در این کاخ انجام شده است.

به گزارش بازتاب به نقل از روابط عمومی‌مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، سید رحمت اله رئوف حنان مدیر این مجموعه با اعلام این خبر گفت: اضافه کردن و راه اندازی ۶ پایگاه فروش بلیط الکترونیک در مجموعه و ارتقاء نرم افزار فروش بلیط، فعال سازی فروش بلیط اینترنتی موزه‌ها و همچنین راه اندازی گیت کنترل تردد در مبادی ورودی مجموعه نیاوران از جمله تسهیلاتی است که این مجموعه با همکاری مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان میراث فرهنگی به منظور تسهیل و تسریع در تهیه بلیط و رفاه حال بازدیدکنندگان نوروزی تدارک دیده است.

وی ادامه داد: ساماندهی و سرویس مجدد تابلوهای راهنمای مسیر در محوطه، تعیین محدوده بازدید برای گردشگران جهت جلوگیری از ورود آن‌ها به فضای سبز، آماده‌سازی سرویس‌های بهداشتی، بهسازی و مرمت سنگ فرش‌های محوطه، بهسازی روشنایی محوطه و همچنین شستشوی نرده و دیواره‌های بیرونی مجموعه بخش دیگری از این اقدامات است.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اظهار داشت: نظافت و پاکسازی فضای داخل موزه‌ها و محوطه پیرامونی آن، استانداردسازی نورپردازی داخل موزه‌ها، غبار روبی پرده‌ها و تعویض پرده‌های حریر آلوده و مستعمل فضاهای نمایشی کاخ اختصاصی نیاوران بخش دیگری از فعالیت‌ها هستند.

وی افزود: برگزاری «جشنواره نوروزی اقوام ایرانی» با موضوع میراث فرهنگی، سوغات و صنایع دستی، اجرای نمایش ویژه کودکان، سیاه بازی، موسیقی محلی اقوام و راه اندازی غرفه عکاسی قاجاری از جمله برنامه‌هایی هستند که این مجموعه جهت ایجاد فضای مفرح برای گردشگران نوروزی تدارک دیده است. همچنین جهت پاسداشت آیین باستانی نوروز و سفره هفت سین موزه‌های این مجموعه اقدام به چیدن سفره هفت سین نموده اند.

رئوف حنان در ادامه گفت: تجهیز سیستم رادیو و تهیه فایل صوتی با صدای گرم گوینده رادیو به منظور معرفی موزه‌ها و اطلاع رسانی به مخاطبین در زمان فعالیت موزه‌ها، راه اندازی کیوسک اطلاع رسانی و معرفی موزه‌ها در دو نقطه از محوطه، چاپ بروشور معرفی به دو زبان فارسی و انگلیسی، طراحی و نصب بنر بهای بلیط، توصیه‌های ضروری و سایت پلان برای بازدیدکنندگان در نقاط مختلف مجموعه و تهیه کارت شناسایی با طراحی جدید برای کارمندان در طول ایام نوروز دیگر اقدامات را تشکیل می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: این مجموعه به منظور آگاه سازی بازدیدکنندگان از اهم اقدامات مرمتی و عمرانی انجام شده، نسبت به برپایی نمایشگاه محیطی شامل تصاویر مربوط به قبل، حین و بعد از مرمت‌های صورت گرفته در بخش‌های مختلف مجموعه، در محوطه باغ اقدام نموده است.

وی گفت: بهسازی فضاهای عمومی‌اعم از گلکاری، باز پیرایی درختان، غرس نهال و گل، کاشت چمن، تزئینات فضاهای عمومی‌و آراستگی آن بخش دیگری از فعالیت‌های این مجموعه جهت استقبال از بهار و بازدیدکنندگان نوروزی است.

هماهنگی جهت استقرار اورژانس درمانی در محوطه این مجموعه جهت ایجاد امنیت بیشتر و همچنین ایجاد ایستگاه جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات با هدف خدمات رسانی، آموزش، ارتقاء آگاهی و تغییر نگرش شهروندان به همراه تدارک برنامه‌های آموزشی ویژه کودکان در این زمینه از دیگر اقدامات این مجموعه در ایام نوروز می‌باشد.

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران یکی از کاخ موزه‌های شمال شهر تهران است که بناهای آن متعلق به دوران قاجار و پهلوی بوده و علاقه مندان جهت بازدید در ایام نوروز می‌توانند همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۸ به این مجموعه واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند و مجموعه تا ساعت ۱۹ فعال خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید