جوانان چینی رکورددار بی‌خوابی در جهان

    کد خبر :248264

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد، بیش از 60 درصد جوانان چینی متولدشده در دهه 1990 خواب کافی ندارند؛ علاوه بر اینکه این افراد بی‌خواب‌ترین مردم جهان نیز به شمار می‌آیند.

به گزارش فارس:بر اساس نتایج به دست آمده از پژوهش‌های «Evening News»، بیش از 60 درصد افرادی که بعد از سال 1990 متولد شده‌اند، میانگین ساعت خوابشان از 7 ساعت کمتر است؛ علاوه بر این، بالغ بر 60 درصد آنها در به خواب رفتن مشکل دارند و حدود 13 درصد نیز کاملاً دچار بی‌خوابی هستند.

این پژوهش‌ها همچنین نشان داده است،‌ نیم ساعت طول می‌کشد تا حدود 31 درصد مردم جوان چین به خواب بروند؛ همچنین 9 درصد از جوانان این کشور برای خوابیدن به قرص‌های خواب‌آور نیاز دارند.

نتیجه تحقیقات پیرامون نحوه خوابیدن مردم چین بیانگر آنست که حدود 31 درصد آنها بعد از نیمه شب می‌خوابند و صبح زود بیدار می‌شوند.

علاوه بر این، 17.5 درصد از مردم جوان این کشور زود می‌خوابند و زود هم بیدار می‌شوند.

محققان باور دارند، اختلالات خواب از جمله عوامل مهم در ابتلا به افسردگی و آلزایمر است؛ خواب به اندازه کافی می‌تواند از مغز محافظت کند و خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهد.

کارشناسان بهداشتی باور دارند، یکی از نکات اصلی که باید برای خواب خوب رعایت شود، این است که هیچ اقدام دیگری مثل مطالعه، موسیقی، گوش دادن به رادیو،‌ تماشای تلویزیون، استفاده از لپ‌تاپ، موبایل و … در اتاق خواب انجام نشود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید