سرگردانی مسافران نجف در فرودگاه امام (ره)

    کد خبر :248260

جمعی از زائران مسافر یک شرکت هواپیمایی به مقصد نجف اشرف در تماس با ایرنا از آنچه فروش بلیت پروازی که وجود نداشته و موجب سرگردانی مسافران شده ، خواستار رسیدگی به وضعیت خود در فرودگاه امام خمینی (ره) شدند.

به گزارش ایرنا:یکی از مسافران این پرواز که خود را خانم ابراهیمی معرفی کرد، گفت: پرواز ما قرار بود راس ساعت 12 ظهر امروز از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد نجف انجام شود که نشد و تاکنون هیچ مسئولی در فرودگاه پاسخگوی مسافران نیست.

وی اظهار داشت: در مراجعه به مسئولان فرودگاه و شرکت هواپیمایی که دفتر آن در این فرودگاه مستقر است به مسافران گفته شد که این پرواز وجود خارجی نداشته و دفاتر آژانس های فروش بلیت بدون هماهنگی برای مسافران بلیت صادر کرده و مرتکب تخلف شده اند.

یکی دیگر از مسافران این پرواز نیز که نخواست نامی از وی برده شود در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون بیش از 150 مسافر سرگردانند از وضعیت خود اطلاعی ندارند و نمی دانند که به چه کسی برای حل مشکل خود مراجعه کنند.

وی خاطر نشان کرد : ساعتی پیش مشاجره بین جمعی از مسافران این پروازبا مسئولان دفتر شرکت آتا با مداخله نیروهای امنیتی و پلیس فرودگاه ختم شد اما این مسافران قصد دارند در صورت رسیدگی نشدن به وضعیت خود مانع پرواز بعدی این شرکت شوند.

بلیت های فروخته شده و 176 مسافر مربوط به پرواز 6656 نجف از شرکت هواپیمایی آتا هستند.

در پی تماس مکرر تلفنی خبرنگار ایرنا با دفتر شرکت هواپیمایی آتا مستقر در فرودگاه امام خمینی (ره) هیچ کسی پاسخگوی تلفن نبود.

کشیک مدیریت ترمینال فرودگاه امام خمینی (ره) به خبرنگار ما گفت: شرکت هواپیمایی آتا یا هر شرکت هواپیمایی دیگری تمامی بلیت ها را به صورت چارتر و از طریق آژانس های زیرمجموعه به فروش می رسانند بلیت پرواز یادشده بدون هماهنگی با فرودگاه توسط دفاتر آژانس های سطح شهر فروخته شده و از دید فرودگاه این پرواز به دلیل نداشتن مجوز وجود خارجی ندارد.

عباس بیگی گفت: به رغم تمامی مشکلات به وجود آمده با رایزنی با شرکت آتا و دیگر دست اندرکاران مربوطه موفق شدیم برای ساعت 17:15 امروز مجوز پرواز به مقصد نجف را اخذ کرده و 176 مسافر این شرکت را در این ساعت به نجف منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه این پرواز به صورت جایگزین قرار گرفته است، افزود: تقصیرو تخلف از سوی دفاتر فروش بلیت در سطح شهر انجام گرفته است که متاسفانه هر ساله برخی آژانس ها در ایام نوروز بدون هماهنگی با مسئولان مربوطه بلیت می فروشند و فرودگاه را در عمل انجام شده قرار می دهند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا فرودگاه کار غیر قانونی این دفاتر را جامه عمل می پوشاند و با انجام پرواز جایگزین موجب تشویق آنان برای تکرار اینگونه اقدامات می شود، گفت: مسافران هموطنان ما هستند و ما وظیفه داریم به تمامی آنها ارایه خدمت کنیم. تا آنجایی که از مسافران شنیده ام دفاتر آژانس برای این پرواز از هر مسافر دو میلیون و 700 هزار تومان هزینه دریافت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: این مهم در حالیست که دفاتر سازمان حج و زیارت از مسافران از یک میلیون و 800 هزار تومان تا نهایتا دو میلیون 400 هزار تومان از هزینه دریافت می کند.

مرتضی آقایی مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت نیز در این خصوص گفت: پرواز یادشده از پروازهای تحت پوشش سازمان حج و زیارت نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید