کلانتری در پیامی نوروزی:

امیدوارم محیط زیست را در سال ۹۷ به بهترین شکل حفظ کنیم

    کد خبر :248202

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به مهم‌ترین رویدادهای محیط زیست در سال ۹۶ ، محدودیت مالی دولت را مانعی برای بهبود امکانات و رفاه پرسنل‌ سازمان محیط زیست مطرح کرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، عیسی کلانتری در پیامی ویدیویی ضمن تبریک عید نوروز به پرسنل سازمان محیط زیست در سراسر کشور به ویژه‌ محیط بانان، اظهار کرد: سال گذشته ، سال نسبتا مهمی برای محیط زیست بود، چون دولت و رییس جمهور به عنوان دولت محیط زیست سیاست‌های جدیدی را با محوریت بهبود وضعیت هوای کلانشهرها، مدیریت پسماند، مهار گردوغبار و احیای تالاب‌ها را به ما ابلاغ کرد.

وی با تاکید بر این که سال ۹۶ سال سختی برای محیط زیست بود، گفت‌: به دلیل بارندگی‌های بسیار محدود در کشور ، حیات وحش و فضای سبز کشور در کنار کشاورزی با کمبود شدید آب روبرو شد، امیدوارم با تلاش همکارانمان در گوشه و کنار کشورمان آب ‌آشامیدنی حیات وحش به هر ترتیبی که شده تامین شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: خوشبختانه موفق شدیم در سال ۹۶ ارزیابی طرح‌های توسعه کشور را به روز کنیم. طرح هایی که از سال‌های قبل باقی‌ مانده بودند تعیین تکلیف شدند. طبق قانون برنامه پنج ساله ششم سازمان محیط زیست تنها ‌دو ماه فرصت دارد که در مورد ارزیابی طرح ها اظهار نظر کند.

کلانتری با اشاره به این که در سال گذشته تمام اختیارات رییس سازمان محیط زیست به ادارات کل و مدیران کل تفویض شد، گفت‌: مدیران کل محیط زیست باید از این اختیارات تفویضی حداکثر استفاده را برای توسعه پایدار و حفظ محیط زیست داشته باشند و مردم را برای حل مشکلات بیهوده به تهران پاس ندهند.

معاون رییس جمهور همچنین با اشاره به محدودیت مالی دولت در سال ۹۶، اظهار کرد: در سال ۹۶ محدودیت مالی دولت این امکان را به ما نداد که از نظر بهبود وضعیت امکانات سازمان و رفاه پرسنل گام‌های بیشتری بر داریم. امیدوارم وضعیت در سال آتی از این نظر بهتر شود و بتوانیم محیط زیست کشور را به شکل بهتری حفظ کرده و در خدمت مردم باشیم تا هم خدا و هم مردم از ما راضی باشند.

کلانتری در پایان خطاب به مردم اظهار کرد: امیدوارم همیشه سالم و سرحال باشید و سال خوبی داشته باشید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید