۲۳ دیپلمات‌ اخراج شده روسیه با خانواده‌های خود لندن را ترک کردند

    کد خبر :248182

۲۳ دیپلمات روسیه به همراه خانواده هایشان که در پی تنش‌های اخیر میان این کشور و انگلیس اخراج شده بودند، امروز لندن را ترک کردند.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، ۲۳ دیپلمات روسیه که در پی اتهامات اخیر انگلیس علیه مسکو در موضوع مسمومیت «سرگئی سکریپال» جاسوس دوجانبه روس‌تبار اخراج شده بودند، لندن را تَرک کردند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، این ۲۳ دیپلمات که به همراه خانواده ای خود ۸۰ نفر بودند، با استفاده از سه دستگاه اتوبوس لندن را ترک کردند.

این در حالیست که بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس دو روز پیش در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی بار دیگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را متهم کرد که سال ها است گاز سمّی مهلک مورد استفاده در مسمومیت جاسوس دوجانبه روس‌تبار مقیم این کشور را انباشته کرده تا بتواند از آن در دیگر کشورها نیز استفاده کند!

وی در ادامه با متهم کردن مسکو به دروغ گوئی در این باره گفت که قرار است گروهی از کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) برای بررسی نمونه گاز مهلک استفاده شده در ماجرای «سالزبری» به این کشور بیایند.

گفتنی است تنش‌ها از روز چهارم مارس و همزمان با مسمومیت «سرگئی سکریپال» جاسوس دوجانبه سابق و دخترش بالا گرفت.

انگلیس با نشانه گرفتن انگشت اتهام خود به سمت روسیه، ضمن تعلیق روابط دیپلماتیک در سطوح بالا، ۲۳ دیپلمات روس را اخراج کرد- اقدامی که ساعاتی پیش با مقابله‌به‌مثل مشابه مسکو همراه بود.

لازم به ذکر است، «گاوین ویلیامسون» وزیر دفاع انگلیس چند روز پیش و در اوج تنش های دیپلماتیک میان لندن- مسکو، اقدام به فحاشی علیه روسیه کرد و اعلام کرده بود: روسیه باید دهانش را بسته و گم شود!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید