پیشتازی “مرکل” در رقابت بر سر صدر اعظمی مجدد آلمان

    کد خبر :24818

نتایج یک نظر سنجی نشان می‌دهد که همچنان رغبت شهروندان آلمانی به مارتین شولتز، نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات و حزبش کاهش پیدا کرده و تمایل شهروندان آلمانی برای صدر اعظمی مجدد مرکل افزایش می‌یابد.

به گزارش بازتاب به نقل از روزنامه “فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ”، بر اساس جدیدترین نظرسنجی روند کاهش حمایت شهروندان آلمانی از حزب سوسیال دموکرات “مارتین شولتز” همچنان متوقف نشده است.

بر اساس نظر سنجی موسسه امنید که به سفارش نشریه بیلد انجام شده است حزب سوسیال دموکرات آلمان یک درصد محبوبیت خود را از دست داده و 25 درصد آراء شهروندان را کسب کرده است. اتحادیه احزاب متحد مسیحی نیز بدون تغییر 38 درصد آراء را بدست آورده اند.

بر این اساس حزب لیبرال دموکرات آلمان نیز با یک پله صعود 8 درصد آراء شهروندان را به دست آورده و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان نیز بدون تغییر 8 درصد آراء شهروندان را کسب کرده است.

بر اساس این نظر سنجی در صورتی که صدر اعظمی در آلمان مستقیما از طرف شهروندان انتخاب شود 29 درصد شهروندان به مارتین شولتز، نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات رای داده و 52 درصد نیز به مرکل رای می دهند.

این در حالی است که اوایل فوریه سال جاری میلادی 46 درصد موافق صدر اعظمی شولتز و 40 درصد نیز با صدر اعظمی مرکل موافق بودند.

موسسه “امنید” این نظر سنجی را از بین 1703 شهروند آلمانی واجد شرایط انجام داده است.

انتخابات پارلمانی آلمان در سپتامبر آینده برگزار شده و مارتین شولتز و مرکل بر سر تصاحب کرسی صدر اعظمی آلمان با هم رقابت خواهند کرد.

حزب مارتین شولتز تا به حال در سال جاری میلادی در سه انتخابات محلی از حزب رقیب خود مرکل شکست سختی خورده و شرایط بسیار بدی دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید