آخرین وضعیت زلزله‌زدگان کرمانشاه در شب عید/ ساخت‌وساز برای اسکان دائم آغاز شده/هنوز 500 خانواده در چادر هستند/مشکلات بهداشتی و درمانی کمتر شده است

    کد خبر :248150

نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس از استقرار 30 گروه جهادی در مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد و گفت: این گروههای جهادی از سراسر کشور به منطقه آمده و در حال کمک به مردم برای احداث اسکان دائم و منازل مسکونی هستند.

فرهاد تجری نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به زلزله 21 آبان منطقه کرمانشاه گفت: در حال حاضر کار ساخت و ساز برای اسکان دائم زلزله زدگان آغاز شده و وضعیت به نسبت روزها و ماههای گذشته بهتر شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر دولت، بنیاد مسکن، ارتش، سپاه، برخی از نهادها و حتی خیرین کمک های خوبی برای بازسازی منطقه و ارسال کانکس به منطقه داشتند، افزود: بر اثر این زلزله حدود 40 هزار خانوار در شهرها و روستای منطقه آسیب دیدند و بر اساس برآورد اولیه جهت اسکان موقت به 35 هزار کانکس نیاز بود.

نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس افزود: کانکس های زیادی به مردم تحویل شد و در جریان رساندن کانکس خیرین هم کمک های خوبی داشتند بطوریکه یک خیر هزار و 600 کانکس به منطقه ارسال کرد.

تجری افزود: در حال حاضر کار ساخت و ساز هم در روستاها و هم در شهرها آغاز شده البته کمبودهایی در منطقه احساس می شود اما وضعیت به نسبت گذشته بهتر شده است.

وی با اشاره به کمبود نقدینگی در منطقه گفت: برای شب عید به کمک های مردمی نیاز داریم که البته تا کنون هم کمک های خوبی انجام شده است.

نماینده استان کرمانشاه در مجلس با اشاره به کمک دولت در دادن تسهیلات به مردم زلزله زده گفت: دولت کمک هایی داشته اما جوابگو نیست و نیاز به کمک بیشتر، احساس می شود و مردم انتظار کمک بیشتری دارند.

تجری با بیان اینکه هنوز حدود 500 خانواده در چادر هستند، افزود: این 500 خانواده هم در روستاها هستند و هم در شهرهای زلزله زده.

وی تصریح کرد: کانکس ها در مناطق روستایی بیشتر داده شده و در حال حاضر در شهرهای منطقه به کانکس نیاز است.

نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب تصریح کرد: در حال حاضر مشکلات بهداشتی و درمانی در منطقه کمتر شده و اوضاع تا حد زیادی قابل کنترل و مدیریت است.

تجری با بیان اینکه ایام عید در بین مردم زلزله زده خواهد بود، گفت: مشکلات مردم را بررسی و برای رفع آنها با مسئولین صحبت و رایزنی خواهم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید