هلگا اشمید به پاس دیپلماسی و برجام نشان افتخار گرفت

    کد خبر :248095

‘کارین کنایسل’ وزیر امور خارجه اتریش روز سه شنبه نشان طلای افتخار دولت اتریش را به ‘هلگا اشمید’ دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا به پاس خدماتش در ترویج دیپلماسی و نقش وی در توافق هسته ای ‘برجام’ اهدا کرد.

‘هلگا اشمید’ پس از دریافت این نشان طلا (Grand Decoration of Honour in Gold) که دولت اتریش آن را به پاس خدماتی به جمهوری اتریش به افرادی تقدیم می کند، قدردانی خود را از تاکید دولت اتریش بر اهمیت چندجانبه گرایی و دیپلماسی برای جلوگیری از مناقشه ها با توافق هایی مانند ‘برجام’ اعلام کرد.
کنایسل وزیر امور خارجه اتریش روز سه شنبه اول اسفندماه نیز در بازدید از مقر سازمان ملل متحد در وین، ضمن دیدار با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و بررسی روند اجرای برجام، بر نقش کشورش در حل اختلافات جهانی با تقویت چندجانبه گرایی، تاکید کرد.
وزیر امور خارجه اتریش در دیدار با آمانو، مسائلی از جمله اجرای برجام را مورد بررسی قرار داد و گفت: اتریش نقش مهمی در رفع اختلافات جهانی از جمله در مذاکرات هسته ای ایران و توافق سال 2015 و همچنین در معاهده منع سلاح های هسته ای داشته است.
کنایسل در بازدید از مقر سازمان ملل متحد در وین تاکید کرد: دولت فدرال جدید اتریش بطور روشن و آشکار به برنامه تقویت چندجانبه گرایی در چهارچوب سازمان ملل متحد و نظم بین المللی مبتنی بر قوانین جهانی متعهد است و فعالیت دفتر سازمان ملل در وین از اهمیت زیادی برای حفظ نظم و امنیت بین المللی برخوردار است.
اتحادیه اروپا نیز که نقش مهمی در توافق هسته ای ایران و 1+5 داشته همواره بر لزوم تداوم و اجرای کامل این توافق تاکید کرده است.
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در پایان نشست شورای وزیران اروپایی در بروکسل تاکید کرد: اجرای کامل توافق هسته ای ایران برای اتحادیه اروپا از اهمیتی استراتژیک برخوردار است و ما در زمینه حفظ این توافق متحد هستیم.
به گزارش ایرنا،یازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که هشتمین نشست این کمیسیون از روز اجرای برجام بود روز جمعه به ریاست ‘هلگا اشمید’ در هتل کوبورگ وین برگزار شد.
اشمید در پایان این نشست در بیانیه ای اعلام کرد که همه طرف ها بر اجرای موثر همه بخش های برجام و اجرای مستمر لغو تحریم های مرتبط هسته ای تاکید کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید