درخواست هسته ای عربستان، جهان را آشفته کرد

    کد خبر :248083

روزنامه ایتالیایی ‘کوریره دلاسرا’ با اشاره به سفر محمد بن سلمان به آمریکا برای جلب حمایت واشنگتن جهت فروش فناوری هسته ای به کشورش نوشت: اظهارات ولیعهد عربستان باعث آشفتگی دولت ها، نه فقط در خاورمیانه، بلکه در جهان شده است.

به گزارش بازتاب از کوریره دلاسرا، محمد بن سلمان، ولیعهد و وزیر دفاع عربستان، امروز سه شنبه با دونالد ترامپ ملاقات خواهد کرد وی پیش از سفر به آمریکا، در مصاحبه با سی بی اس گفته بود که در صورتیکه ایران به بمب اتمی دست پیدا کند، عربستان نیز بمب خواهد ساخت. باید گفت که اظهارات وی باعث آشفتگی دولتها نه فقط در خاورمیانه، بلکه در جهان شده است.
این ادعای ولیعهد سعودی در حالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران تاکید کرده است.
تنها رژیم صهیونیستی مدعی است که ایران درصدد ساخت بمب اتمی می باشد و تکرار این ادعا توسط شاهزاده سعودی تردید آمیز است.
رژیم صهیونیستی با دارا بودن بیش از 300 کلاهک هسته ای بزرگترین خطر برای منطقه می باشد و تاکنون به بازرسان آژانس اجازه نداده تا از تاسیسات هسته ای محرمانه آن بازرسی کنند.
این روزنامه نوشت: کارشناسان آمریکایی و اروپایی در روز پنجشنبه 22 مارس (دوم فروردین97) در اروپا برای مذاکره در خصوص توافق هسته ای ایران دیدار خواهند کرد. رئیس جمهوری آمریکا خواستار سخت تر شدن شرایط توافق هسته ای و جلوگیری از ادامه برنامه موشکی ایران پیش از تاریخ 12 می آینده (22 اردیبهشت)، یعنی موعد تصمیم گیری درمورد خروج از برجام یا باقی ماندن در آن، است.
عربستان سعودی قصد دارد در چارچوب برنامه انرژی هسته ای خود در 22 سال آینده شانزده نیروگاه اتمی احداث کند و ساخت آنها را به شرکت های آمریکایی بسپارد. اما قانون 123 آمریکا در مورد انتقال فناوری هسته ای به خارج، محدودیت های با هدف جلوگیری از تکثیر سلاح های هسته ای، قابل توجهی را بر خریداران اعمال می کند.
باید دید که آیا محمد بن سلمان در ملاقات با دونالد ترامپ قادر به جلب نظر مساعد او برای خرید تجهیزات و فناوری هسته ای امریکایی به موازات غنی سازی اورانیوم در خاک عربستان خواهد شد یا خیر.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید