خبرخوش معاون شهرداردر آخرین روز سال ۹۶؛

انتشار ۲۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو

    کد خبر :248050

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از انتشار دو هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل خط شش و هفت مترو از شب گذشته خبر داد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، محسن پور سید آقایی صبح امروز (سه‌شنبه) در مراسم افتتاح ورودی جنوبی ایستگاه مترو “ابن‌ سینا” با اشاره به این که طبق استانداردها باید حداقل دو ورودی و خروجی برای هر ایستگاه مترو در نظر گرفته شود، گفت‌: بر اساس استانداردها باید از لحاظ ایمنی، انضباط بخشی و همچنین کاهش خطر پذیری حداقل دو ورودی و خروجی برای هر ایستگاه مترو در نظر گرفته شود.

وی با بیان این که متاسفانه در طول یک سال و نیم اخیر سه نفر در خیابان پیروزی برای عبور از عرض خیابان و دسترسی به مترو جان خود را از دست داده‌اند، خاطر نشان کرد: عبور از عرض خیابان پیروزی سانحه ساز شده بود و به همین دلیل ایجاد یک در ورودی و خروجی دیگر در دستور کار قرار گرفت تا مسافران به صورت آسان‌تر عبور و مرور کنند.

محسن پور سید آقایی در ادامه‌ صحبت‌های خود با بیان این که باید به سمت تکمیل ایستگاه‌های مترویی که در گذشته ساخته شده است پیش رویم و با حل مشکل معارضان ورودی دیگری برای آنها ایجاد کنیم افزود: دو ماه گذشته نیز ورودی جنوبی ایستگاه متروی شادمان به بهره‌برداری رسید.

وی با اعلام خبر خوش در آخرین روز سال ۹۶ ، بیان‌ کرد: خوشبختانه تلاش‌های گسترده به ثمر نشسته است و شب گذشته مسئولان بانک مرکزی لطف کردند و با کمک بانک شهر تا ساعت‌ها بعد از زمان اداری کار کردند و مجوز انتشار دو هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت صادر شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به این که این اوراق مشارکت برای تکمیل خطوط ششم و هفتم در نظر گرفته خواهد شد، گفت‌: شب گذشته مسئولان بانک شهر ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را منتشر کرده و قابل استفاده برای همگان است و امیدواریم تا اوایل فروردین ماه اوراق دیگر توسط سایر بانکها برای تکمیل خطوط ششم و هفتم منتشر شود.

وی در پاسخ به برخی از انتقادات مبنی بر کاهش بودجه مترو در بودجه سال ۹۷، خاطر نشان کرد: سهم بودجه نقدی را کاهش دادیم تا بتوانیم مترو را با اوراق مشارکت و … تکمیل کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این که در سال ۹۷ ، یکهزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از اوراق مشارکت باقی‌ مانده عرضه می‌شود ، خاطر نشان کرد: مجوز انتشار چهار هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه مترو را داریم، این‌ در حالی است که همزمان استفاده از دو فاینانس ۳۵۰ میلیون یورویی را برای خرید ناوگان پیش می بریم و این‌ در حالی است که بودجه نقدی شهرداری نیز برای مترو وجود دارد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید