ژنرال ارشد آمریکایی به افغانستان سفر کرد

    کد خبر :247953

یکی از مقامات ارشد نظامی آمریکا برای ارزیابی کمپین نظامی و اطمینان حاصل کردن از فعالیت گروه‌های جدید مشاوره‌ای آمریکا و رسیدگی به روند فعالیت نیروی هوایی افغانستان علیه اهداف شبه نظامی به این کشور سفر کرده است.

به‌ گزارش بازتاب ‌و ‌به نقل از آسوشیتدپرس، ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جریان سفرش به افغانستان گفت‌ که به دنبال رسیدگی به اهدافی چون اطمینان حاصل یافتن از فعالیت تیم‌های مشاوره ای آمریکا و ارزیابی کمپین نظامی علیه شبه نظامیان در ماه‌های آتی و همچنین کمک به بهبود وضعیت نظامی و دفاعی نیروهای افغان است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا همچنین گفت، همزمان با آغاز فصل درگیری‌ها با شبه‌نظامیان طالبان، ائتلاف تحت رهبری آمریکا می‌تواند راه‌هایی را برای پیشبرد اقداماتش علیه این شبه‌نظامیان در نظر بگیرد.

ژنرال دانفورد در گفتگو با خبرنگاران ادامه داد که می‌خواهد با مقامات نظامی افغانستان درباره اقداماتی در تاثیرگذاری فعالیت‌های نظامی به مذاکره بپردازد.

ارزیابی موفقیت در نبرد افغانستان و آمریکا علیه شبه نظامیان طالبان بخشی از مذاکرات کاخ سفید در تابستان سال جاری میلادی خواهد بود و در آن دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به دنبال یک ارزیابی یک ساله درباره استراتژی منطقه‌ای است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید