تمهیدات ویژه ارتباطی در ۷ استان مسافرپذیر/ آماده باش تیم های فنی

    کد خبر :247920

وزارت ارتباطات از تمهیدات ویژه ارتباطی در ۷ استان برای حفظ و پایداری شبکه زیرساخت ارتباطی کشور درجهت ارائه خدمات مطلوب به مشتریان و اپراتورها در ایام نوروز و آماده باش تیم های فنی خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت ارتباطات، اسماعیل رادکانی رئیس کمیته دائمی تامین ارتباطات مناسبت های ملی و مذهبی با اشاره به تمهیدات ویژه برای حفظ و پایداری شبکه زیرساخت درجهت ارائه خدمات مطلوب به مشتریان و اپراتورها در ایام نوروز، افزود: به منظور پوشش ارتباطی هموطنان و همچنین حفظ و پایش دائمی کیفیت و پایداری ارتباطات، با آماده باش تیم های فنی به صورت شبانه روزی، تمهیدات ویژه ای برای ایام نوروز در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته دایمی تامین ارتباطات مناسبت های ملی و مذهبی گفت: در این کمیته جلسات متعددی با حضور نمایندگانی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی،‌ شرکت مخابرات ایران،‌ شرکت های ارتباطات سیار ،‌ خدمات ارتباطی ایرانسل و رایتل و ادارات کل مرتبط در شرکت ارتباطات زیرساخت به منظور سرویس دهی مطلوب در مناسبت های ملی و مذهبی تشکیل شده است.

رادکانی از آمادگی اپراتورها برای سرویس دهی مطلوب در ایام نوروز خبر داد و گفت: ایجاد هماهنگی لازم بین اپراتورها و شرکت ارتباطات زیرساخت به منظور کاهش زمان برای مقابله با رخدادهای احتمالی و همچنین پایش شبانه روزی شبکه های دیتا، سوئیچ و انتقال صورت پذیرفته است.

وی افزود: ما با تامین ظرفیت مازاد و ارتقای کیفیت مسیرهای ارتباطی و خدمات، تلاش کردیم، نیاز همه اپراتورها را پیش بینی و بیش از نیاز آن ها ظرفیتها را تامین کنیم.

رئیس کمیته تامین ارتباطات مناسبت های ملی و مذهبی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: این کمیته با بکارگیری کارشناسان خبره و تامین تجهیزات مورد نیاز سعی کرده است پایداری ارتباطات در همه استان ها به ویژه استان های خراسان رضوی و خوزستان،‌ بوشهر ، هرمزگان ، یزد ،‌گلستان ،‌گیلان که در ایام نوروز مقاصد اصلی گردشگری هستند به صورت شبانه روزی تضمین کند.

رادکانی اضافه کرد: با توجه به افزایش میزان مکالمات بین الملل کشور های پرتردد هموطنان در ایام نوروزی در کشورهای همسایه کانال های ارتباطی این مسیرها پایش و افزایش یافته است.

رئیس کمیته تامین ارتباطات مناسبت های ملی و مذهبی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: توسعه ۲۳ نود هسته شبکه در حوزه مکالمه و دیتا، افزایش ظرفیت تجهیزات انتقال به میزان قابل توجه در ۱۴۲ نقطه کشور، برقراری رومینگ ملی در استانهای مختلف و استقرار سایتهای سیار در نقاط پر ازدحام و افزایش ظرفیت گیتهای اینترنت به میزان لازم از جمله اقدامات این کمیته به شمار می رود.

رادکانی اضافه کرد: همچنین ظرفیت سازی به میزان کافی، استقرار سایتهای پرتابل (اضطراری) به منظور تامین و پوشش و افزایش ظرفیت شبکه در جاده ها و نقاط توریستی و ظرفیت سازی بالا در لایه شبکه انتقال بین شهری نیز از دیگر اقدامات این کمیته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید