چند درصد متقاضیان «وام ازدواج» نگرفتند؟

    کد خبر :247860

بر اساس آمارهای بانک مرکزی، از ابتدای سال تا پایان دی ماه سال ۱۳۹۶ به یک میلیون و ۶۳ هزار و ۴۴۹ نفر تسهیلات ازدواج پرداخت شده است و در حال حاضر ۱۴۱ هزار و ۱۶ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند. این آمار نشان می­‌دهد درصد دریافت کنندگان تسهیلات ازدواج در ده ماهه نخست امسال ۸۸.۲۹ درصد بوده است.

به گزارش ایسنا، مجموع متقاضیان وام ازدواج امسال، یک میلیون و ۲۰۴ هزار و ۴۶۵ نفر بوده که از این تعداد ۱۴۱ هزار و ۱۶ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند. همچنین بر اساس آمار دریافتی از بانک مرکزی از ابتدای سال تا آخر دی ماه سال ۱۳۹۶ به یک میلیون و ۶۳ هزار و ۴۴۹ نفر تسهیلات ازدواج پرداخت شده است که این آمار نشان می­دهد درصد دریافت کنندگان تسهیلات ازدواج در ده ماهه نخست امسال ۸۸.۲۹ درصد بوده است.

همچنین بیشترین دریافت‌کنندگان وام ازدواج در حوزه سنی ۲۵ تا ۳۰ سال با ۳۱.۴ درصد ، بازه سنی۲۰ تا ۲۵ سال با ۳۰.۲ درصد ، بازه سنی بالای ۵۰ سال نیم درصد و کمتر از ۱۵ سال تا ۱ درصد و مجموعاً کمتر از ۲۰ سال ۱۷ درصد از دریافت کنندگان وام ازدواج بوده‌اند.

برگزاری دو نشست تخصصی با تعدادی از مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در تهران از اقدامات معاونت ساماندهی جوانان در سال ۹۶ بوده است. جلسه با مشاور وزیر و سرپرست توسعه اشتغال و سیاستگذاری بازار کار وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی در خصوص نحوه بهره مندی مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده و فارغ التحصیلان مرتبط از ضوابط طرح کاج، برگزاری جلسه با سازمان امور مالیاتی در خصوص وضعیت مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده و نحوه انجام اظهارنامه مالیاتی این مدیران مراکز و نشست هماندیشی با حدود ۷۰ نفر از مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده تهران به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در برج میلاد از دیگر برنامه‌های این معاونت در سال گذشته بوده است.

معاونت ساماندهی امور جوانان در سال گذشته در سه جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع «کاهش و کنترل طلاق» شرکت کرده و هم‌چنین جلساتی را نیز با معاونین جوانان استان‌ها در خصوص برگزاری کارگاه‌های آموزشی ازدواج برگزار کرده است. شرکت در ۲ جلسه معاونت امور زنان و خانواده در خصوص ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه و تشکیل جلسات کمیسیون تخصصی ازدواج، شرکت در نشست توجیهی گفت و گوی ملی خانواده و بین نسلی، شرکت در جلسه سند همکاری نظام جامع مراقبت روانی اجتماعی دانشجویان وزارت بهداشت از دیگر فعالیت های این معاونت تا پایان امسال بوده است

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید