فیس‌بوک امکان پخش مستقیم بازی‌های PC و سیستم پاداش‌دهی را فعال کرد

    کد خبر :247858

فیس‌بوک به دنبال تصاحب بخشی از سهم بازار عظیم پخش بازی‌های آنلاین است که امروزه تا حد زیادی تحت سلطه سایت‌های توییچ و یوتیوب قرار گرفته است. به همین علت بوده که فیس‌بوک، به عنوان بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دنیا اعلام کرد از امروز پروژه جدید بازی‌های SDK و PC را کلید خواهد زد.

پیش از اعلام رسمی این تصمیم، فیس‌بوک به طور آزمایشی اقدام به پخش آنلاین و زنده برخی بازی‌ها مانند اورواچ (Overwatch) کرده بود. اما اکنون این قابلیت فراهم شده است که به طور مستقیم اقدام به پخش آنلاین بازی‌های کامپیوتری در بستر این شبکه اجتماعی شود و در انتها نیز برای کسانی که این کار را انجام بدهند، پاداش‌هایی در نظر گرفته می‌شود.

فیس‌بوک خبر فعال‌ شدن پخش زنده و مستقیم بازی‌های PC و اعطای پاداش به بازیکنان و علاقه‌مندان را امروز در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی که در سان‌فرانسیسکو برگزار می‌شود، اعلام کرد. هم‌چنین یک کیت نرم افزاری توسعه‌دهندگان (SDK) مخصوص بازی برای PC نیز عرضه شد که بیشتر بر روی قابلیت پخش زنده تمرکز دارد. البته قضیه این تنها مربوط به بازی‌های PC نیست.

فیس‌بوک تائید کرده است که طی هفته‌های آینده یک API استریم زنده را برای توسعه‌دهندگان موبایل منتشر می‌کند. آن‌ها امیدوارند که بتوانند در آینده‌ای نه چندان دور نسخه به‌روز‌شده SDK موبایل را عرضه کنند. این بسته نرم‌افزاری به بازیکنان اجازه می‌دهد که گزینه پخش زنده در فیس بوک را به لیست آپشن‌های خود اضافه کنند. با فعال شدن این قابلیت، کاربران قادر خواهند بود که بازی‌های خود را به طور مستقیم و در کمتر از چند ثانیه در یک صفحه، پروفایل یا گروه استریم کنند.

ویژگی جدید پاداش‌دهی نیز این اجازه را به توسعه‌دهندگان می‌دهد تا بتوانند جوایز درون‌برنامه‌ای بازی‌ها را برای بازدید‌کنندگانی که به جمع تماشاچیان حاضر در بازی‌های پخش زنده در فیس‌بوک اضافه شده‌اند، ارائه دهند. این پاداش‌ها موجب افزایش تعاملات اجتماعی و افزایش انگیزه و شانس بازگشت کاربران برای تماشای بازی‌های بعدی خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید