افشاگری درباره نشست محرمانه سران کشورهای عربی «در قایق» برای مهار نفوذ ترکیه و ایران

    کد خبر :247843

پایگاه خبری میدل‌ایست‌آی در خبری اختصاصی مدعی شده یک تاجر لبنانی-آمریکایی به نام «جورج نادر» در اواخر سال 2015، سران کشورهای عرب را در قایقی در دریای سرخ گردهم آورد.
مطابق این گزارش، «جورج نادر» در این نشست، با سران کشورهای عربی پیشنهاد تشکیل یک گروه منطقه‌ای منتخب متشکل از نمایندگان 6 کشور عربی را مطرح کرده که می‌تواند جایگزین شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب شود.

به گزارش فارس دو منبع آگاه که در این نشست حاضر بوده‌اند در گفت‌وگو با میدل‌ایست‌آی مدعی شده‌اند نادر گفته این گروه کشورهای عربی می‌توانند به نیرویی در منطقه تبدیل شوند که دولت آمریکا روی آنها برای مقابله با نفوذ ایران و ترکیه حساب کند.

حاضران در این نشست، محمد بن سلمان، جانشین وقت ولیعهد عربستان، محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی، عبدالفتتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر، سلمان، ولیعهد بحرین و ملک عبدالله، پادشاه اردن بودند.

برنامه از این قرار بود که کشورهای این افراد به علاوه لیبی که نماینده‌ای در این نشست محرمانه نداشت محور اصلی کشورهای حامی آمریکا و حامی اسرائیل را تشکیل دهند.

ادعا شده نادر به این افراد گفته است: «اگر با این طرح موافقت کنید، من برای آن در واشنگتن لابی خواهم کرد.» منابع آگاه گفته‌اند حاضران طرح او را پسندیدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید