اقدامی ضدایرانی پیش از سفر ولیعهد جنجالی عربستان به آمریکا

    کد خبر :247791

یک مقام ارشد دولت ترامپ از برنامه‌ریزی‌ها برای تشکیل کمیته‌ای سه جانبه با مشارکت عربستان سعودی، امارات و آمریکا علیه ایران خبر داد.
یک مقام ارشد دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، بامداد سه‌شنبه از برنامه‌ریزی‌ها برای تشکیل کمیته‌ای سه جانبه متشکل از نمایندگان آمریکا، عربستان سعودی و امارات با هدف مقابله با ایران خبر داد.

به گزارش بازتاب به نوشته وبگاه نشنال، این کمیته در هفته جاری آغاز به کار خواهد کرد. هدف از آن، همکاری‌های نزدیک‌تر میان این سه کشور برای مقابله با چیزی است که «رفتارهای بی‌ثبات‌کننده ایران» خوانده شده است.

مقام ارشد آمریکایی در جمع خبرنگاران گفت تشکیل این کمیته سه جانبه در حاشیه سفر «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی به واشنگتن اعلام خواهد شد. اعضای کمیته به طور منظم برای هماهنگ‌سازی تاکتیک‌ها و مکانیسم‌هایشان دیدار خواهند کرد.

وبگاه نشنال نوشته تشکیل این کمیته احتمالاً قبل از سفر بن سلمان به بوستون در روز شنبه اعلام خواهد شد و نمایندگان هر سه کشور برای افتتاح آن حضور خواهند داشت.

در همین راستا، مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی طی روزهای آینده وارد واشنگتن خواهد شد.

مطابق این گزارش، نمایندگان این سه کشور قبل از تشکیل این کارگروه جدید، با یکدیگر دیدار و درباره راهبردهایشان در خصوص ایران رایزنی کرده‌اند.

مقام آمریکایی تشکیل این کمیته را «فرصتی عظیم» خواند و بر ضرورت «پاسخگو کردن ایران بابت تسهیل» حمله به عربستان سعودی و امارت تأکید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید