ویوو X21 با حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر رسما معرفی شد

    کد خبر :247760

پس از کش و قوس‌های فراوان و درز شایعات متعدد، سرانجام از گوشی ویوو X21 پرده‌برداری شد. ویوو این گوشی را در دو مدل معرفی کرده و نسخه دوم آن را به حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر مجهز کرده است. این دیوایس علی‌رغم همه مزیت‌هایی که دارد، شباهات‌های زیادی به نسل پیشین خود دارد.

اگر از عبارت حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر تعجب کرده‌اید باید بگوییم که این دیوایس اولین محصولی نیست که به چنین فناوری مدرنی مجهز شده است. نسل قبلی این گجت که با نام ویوو X20 UD شناخته می‌شود، از چنین حسگری برخوردار بود. این یکی از شباهت‌های متعدد گوشی جدید ویوو به نسل قبلی آن است. ویوو این هندست را به یک نمایشگر ۶.۲۸ اینچی سوپرامولد با رزولوشن ۲۲۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز کرده که نسبت تصویر ۱۹ به ۹ را رقم می‌زند.

درون بخش برش خورده بالای نمایشگر یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی پشت لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.0 قرار گرفته که توسط منبع منتشر کننده امواج مادون قرمز همراهی می‌شود. این مجموعه به واسطه تهیه یک نقشه سه بعدی از چهره کاربر، عملیات تشخیص چهره را سرعت بخشیده است. این گجت به نسخه دوم نرم‌افزار fast Face Wake مجهز شده است.

در قاب پشتی دوربین دوگانه‌ای را می‌بینیم که لنز اصلی آن رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی داشته و گشودگی دیافراگم آن برابر با f/1.8 است. لنز دوم نیز نمونه‌ای ۵ مگاپیکسلی بوده که گشودگی دیافراگم f/2.4 داشته و به ثبت تصاویر پرتره و اعمال افکت روی پس‌زمینه کمک می‌کند. ویوو در حالی از تراشه مدرن و هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۶۶۰ در این اسمارت‌فون استفاده کرده که کوالکام آن را به هسته‌ای مجزا برای انجام پردازش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز کرده است. از دیگر موارد قابل ذکر می‌توان به واحد گرافیکی آدرنو ۵۱۲، ۶ گیگابایت رم و ۶۴/۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد.

خب بالاخره به قسمت جذاب ماجرا رسیدیم. جایی‌که ویوو نسخه دوم این خانواده را به حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر مزین کرده است. همان‌گونه که اشاره شد، پیش از این در گوشی ویوو X20 UD شاهد به کارگیری این تکنولوژی بودیم. حتی در نمایشگاه MWC 2018 نیز نمونه اولیه گوشی ویوو اپکس با چنین طرحی به نمایش درآمد. در مدل نخست ویوو ویوو X20 UD از حسگر اثر انگشتی استفاده شده که در قاب پشتی تعبیه شده است.

وظیفه تامین انرژی این گجت را یک باتری ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع بر عهده دارد. اندروید ۸.۱ اوریو نیز با لانچر Funtouch OS 4.0 زینت‌دهنده این دو برادر خوش قیافه خواهد بود. برای نسخه‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی مدل اول که در رنگ‌های Aurora White، مشکی و Ruby Red عرضه می‌شود، به ترتیب قیمت‌های ۴۵۸ و ۵۰۵ دلاری تعیین شده است. این مدل از چهار روز دیگر قابل خریداری است.

برای مدل دوم که در رنگ‌های مشکی و Ruby Red و تنها با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌شود، قیمتی معادل ۵۶۸ دلار در نظر گرفته شده است. این مدل ویژه که با نام X21 UD شناخته می‌شود، از ۸ روز دیگر قابل فروش خواهد شد. در پایان باید اشاره کنیم که طبق اطلاعات به‌دست آمده، این کمپانی قصد دارد دو روز دیگر از گوشی میان‌رده جدیدی با نام ویوو V9 رونمایی به عمل آورد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید