مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت خبر داد

سامانه رتبه‌بندی بهداشتی رستوران‌ها دراختیار مسافران نوروزی

    کد خبر :247717

مسافران نوروزی با استفاده از سامانه اطلاع رسانی و رتبه بندی بهداشتی رستوران‌ها می توانند وضعیت بهداشتی رستورانهای اطراف خود را بررسی کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، حمید انصاری گفت: علاوه بر برنامه های گسترده و جاری این معاونت ،از ۱۵ اسفند ماه سالجاری الی ۱۵ فروردین۹۷ برنامه سلامت نوروزی با حضور ۲۷۰۰ اکیپ بازرسی بهداشت محیط در ساعات اداری و بیش از ۱۲۰۰ اکیپ در ساعات غیر اداری در حال برگزاری است.

انصاری افزود: این بازرسی ها از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی با اولویت کنترل بهداشت فردی و موادغذایی از جمله نانوایی ها، رستوران ها ، مراکز فروش فست فودها، قنادی ها و همچنین اماکن اقامتی، هتلها، آرایشگاه‌ها و سایر اماکن توسط بازرسان بهداشت محیط معاونت های بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور و تحت نظارت مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشت انجام می گیرد.

وی اظهار کرد: در طول ایام نوروز سامانه بهداشت ۱۹۰ بطور شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی پیرامون تخلفات بهداشتی در سراسر کشور می باشد.

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت ضمن اشاره به طراحی نرم افزار سامانه اطلاع رسانی و رتبه بندی بهداشتی رستوران ها توسط این معاونت افزود: کاربرانی که این نرم افزار را در اختیار دارند می توانند با اتصال به اینترنت گوشی تلفن همراه در هر نقطه ای از کشور موقعیت رستوران های اطراف محل استقرار خود را مشاهده کرده و وضعیت آنها را از نظر رتبه بهداشتی ببینند.

انصاری گفت: کاربران می توانند در این سامانه نظرات خود را در زمینه وضعیت رستوران ها در یکی از چهار گزینه عالی، خوب ، متوسط و ضعیف ثبت نمایند.

وی اضافه کرد: کاربران علاوه بر این با کلیک روی آیکون رستوران مورد نظرشان می توانند ضمن ملاحظه درجه بهداشتی رستوران ، اطلاعات بیشتری در مورد وضعیت بهداشتی آن رستوران به دست آورند و برای استفاده از آن رستوران تصمیم گیری کنند .

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت در پایان گفت : نرم افزار سامانه اطلاع رسانی و رتبه بندی بهداشتی رستوران ها ویژه اندروید از طریق پایگاه اطلاع رسانی معاونت بهداشت وزارت بهداشت به نشانی http://health.behdasht.gov.ir/ ضمن کلیک بر روی بارکد مربوطه ،قابل اسکن و نصب می باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید