واگذاری یارانه داروها به سازمان های بیمه گر

    کد خبر :247434

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به مهم ترین اقدامات انجام شده این سازمان در سال جاری گفت: امسال پرداخت مستقیم یارانه ها به شرکت های دارویی حذف و به سازمان های بیمه گر واگذار شد.

کیانوش جهانپور افزود: قیمت داروهای وارداتی در جهت تسهیل و تسریع و کاهش هزینه های اجرای طرح تحول سلامت امسال کاهش یافت.وی، اصلاح تفاهم نامه با بیمه در راستای قرار دادن داروهای بیماران صعب العلاج و خاص در فهرست داروهای مشمول جهت کاهش هزینه دارویی بیماران، ایجاد محدودیت سهم بازار برای واردات اقلام دارویی که به تولید داخل می رسند و قیمت گذاری تولید داخلی از داروهای وارداتی تا سقف 70 درصد برند واقعی را از دیگر اقدامات سازمان غذا و دارو در سال جاری عنوان کرد.

وی تاکید کرد: همچنین ورود به فهرست دارویی برای اقلام دارویی تولید داخل و دارای تکنولوژی بالا و بررسی پرونده های دریافتی شرکت هایی که صادرات دارند، صدور مجوزهای لازم برای این شرکت ها، تسهیل و تسریع شده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ، تدوین و اجرای برنامه جامع توسعه داروهای طبیعی و طب سنتی ایران با حفظ کیفیت و سلامت محصولات و جداسازی اقلام دارویی مشمول تفاهم نامه بیمه و داروهای خارج از بیمه با تفکیک تولید داخل و وارداتی را از دیگر برنامه های این سازمان طی امسال برشمرد.

جهانپور گفت: اجرای برچسب گذاری چراغ راهنمای تغذیه ای روی بسته بندی فرآورده های خوراکی و آشامیدنی همچنان ادامه دارد.وی افزود: تداوم اجرای برنامه های سلامت محور در حوزه نظارت بر غذا شامل کاهش اسیدهای چرب ترانس و اشباع ، کاهش میزان قند و نمک در فرآورده های غذایی به منظور دستیابی به اهداف سند کنترل بیماری های غیرواگیر در کشور است.

به گزارش ایرنا، وی ، همکاری در اجرای برنامه کاهش سموم و آلاینده ها و کودهای شیمیایی در مزارع کشاورزی را یکی دیگر از اقدامات سازمان غذا و دارو در جهت ارتقای غذا عنوان کرد و گفت: صادرکنندگان تجهیزات پزشکی نیز امسال ، ساماندهی و فرآیندهای ممکن در حوزه تجهیزات پزشکی به دانشگاه ها و انجمن های تخصصی، برون سپاری و تفویض شد.

جهانپور گفت: تدوین و ابلاغ بسته های حمایتی از تولید داخل و شرکت های دانش بنیان در حوزه تجهیزات به دانشگاه ها و انجمن های تخصصی و کنترل و کاهش فرآورده های سلامت قاچاق و تقلبی از دیگر اقدامات این سازمان در سال جاری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید