کاهش قیمت جهانی نفت

    کد خبر :247390

در حالی که افزایش فعالیت های حفاری در آمریکا نگرانی ها در مورد بازگشت مازاد عرضه به بازار نفت را تشدید کرده است، قیمت نفت امروز با کاهش مواجه بود.

به گزارش رویترز، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 32 سنت، معادل نیم درصد کاهش به 62 دلار و 2 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز امروز با 36 سنت معادل نیم درصد کاهش به 65 دلار و 85 سنت رسید.

به گزارش بازتاب به نقل از تسنیم، کاهش قیمت های روز دوشنبه تا بخشی از افزایش قیمت نفت در روز جمعه را که به دلیل نگرانی از تنش ها در خاورمیانه اتفاق افتاده بود خنثی کرد.

اما در توازن بین عرضه و تقاضا، بازارهای نفت به دلیل رشد قابل توجه نفت آمریکا مجددا با خطر مازاد عرضه مواجه است.

موسسه بیکر هاگز اعلام کرد، شرکت های حفاری آمریکایی در هفته منتهی به 16 مارس 4 سکو را به سکوهای فعال خود اضافه کرده و تعداد کل سکوها را به 800 مورد رسانده اند.

تعداد سکوهای نفتی فعال در آمریکا یک شاخص اولیه از میزان تولید در ماه های آینده است. تعداد سکوها هم اکنون بسیار بیشتر از یک سال قبل است.

هم اکنون میزان تولید نفت آمریکا نسبت به اواسط سال 2016 بیش از 20 درصد افزایش یافته و به 10.38 میلیون بشکه در روز رسیده است. در حال حاضر تنها روسیه بیش از آمریکا (حدود 11 میلیون بشکه) نفت تولید می کند، اما انتظار می رود که آمریکا در اواخر امسال با پیشی گرفتن از روسیه به بزرگترین تولید کننده نفت جهان تبدیل شود.

رشد تولید آمریکا در کنار افزایش تولید نفت کانادا و برزیل در حال تضعیف تلاش های اوپک و متحدانش برای بازگرداندن توازن به بازار نفت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید