مذاکره آمریکا و کره شمالی برای آزادی ۳ تبعه کره‌ای – آمریکایی

    کد خبر :247301

همزمان با سرعت گرفتن فعالیت‌های دیپلماتیک برای نشست رهبران پیونگ‌یانگ و واشنگتن گزارش‌ها حاکی از آن هستند که کره شمالی برای آزادی اتباع آمریکایی محبوس در کشورش در حال مذاکره با غرب است.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری فرانسه، دو هفته پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا موافقت کرد که با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دیدار کند، مساله آزادی سه تبعه کره‌ای- آمریکایی که همگی به اتهام نامشخص اقدامات خصمانه علیه دولت پیونگ‌یانگ متهم شده‌اند، از طریق کانال‌های مختلف تحت بررسی و مذاکره قرار دارد.

اگرچه پیونگ‌یانگ هنوز موافقت با پیشنهاد مذاکره مطرح شده از سوی نمایندگان کره جنوبی را اعلام نکرده اما این اطلاعیه باعث به وجود آمدن جریانی برای تعیین یک برنامه معتبر برای این مذاکرات تاریخی میان رهبران دو کره شده است.

شبکه تلویزیونی ام‌بی‌سی گزارش داد که پیونگ یانگ و واشنگتن عملا به توافق نهایی در خصوص آزادی کیم هاک-سانگ، کیم سنگ-دوک و کیم دونگ-چول سه تبعه آمریکایی محبوس در کره شمالی رسیده‌اند.

این شبکه تلویزیونی به نقل از منابع دیپلماتیک کره جنوبی گفت: آنها به شدت در تلاشند تا جزئیات زمان آزادی این سه تبعه را مشخص کنند.

ابن منبع گفت: این مذاکرات از طریق هیات نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل و وزارت امور خارجه آمریکا که یک راه غیررسمی مذاکرات موسوم به “کانال نیویورک” است، برگزار شد.

در همین حال شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که مساله آزادی این زندانیان در جریان مذاکرات سه روزه میان ری یونگ-هو، وزیر امور خارجه کره شمالی و مارگات والستروم، همتای سوئدی‌اش در استکهلم نیز به بحث گذاشته شد.

این شبکه خبری به نقل از منبعی آگاه گفت: سوئد حافظ منافع واشنگتن در مذاکرات با کره شمالی است. سوئد مساله آزادی این زندانیان را مطرح کرد تا مسائل را در جهت درست خودشان پیش ببرد. هر گونه پیشرفت در مساله آزادی این زندانیان اهمیت بسیاری برای آمریکا خواهد داشت.

گزارش ها در خصوص آزادی این زندانیان در بحبوحه فعالیت های مختلف دیپلماتیک با مشارکت پیونگ‌یانگ، سئول، واشنگتن و متحدانش منتشر شده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید