پشت پرده لغو چند باره کنسرت ها در مشهد

    کد خبر :247177

کنسرت‌های متعددی در چند وقت اخیر در استان خراسان رضوی لغو شده‌اند که دلیل آن نه مسائل سیاسی و نه موضوعات هنری بوده، بلکه تخلف مؤسسات پشتیبان این برنامه‌ها در قالب عدم اخذ مجوزهای لازم است.
طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر لغو کنسرت‌ها در برخی از شهرستان‌های خراسان رضوی به گوش می‌رسد، اما وقتی دقیق‌تر به این اخبار توجه می‌شود، می‌بینیم که برخلاف تصور رایج، دلیل لغو کنسرت مسائل سیاسی یا موضوعاتی از این دست نیست، بلکه تخلف مؤسسات پشتیبان این برنامه‌ها در قالب عدم اخذ مجوزهای لازم است.

لغو کنسرت در سبزوار به‌ دلیل تخلف مؤسسه مجری

در خصوص لغو کنسرت فرزاد فرزین در سبزوار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در گفت‌وگو خود با فارس گفته بود که این کنسرت به دلیل تخلف مؤسسه مجری کنسرت در سبزوار برگزار نشد.

محمدعلی‌آبادی در این باره این‌گونه توضیح داد: با توجه به شرایط اجرای صحنه‌ای که در مجوز قانونی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده بود و به‌ دلیل تخلف مؤسسه مجری، کنسرت لغو شده است.

وی ادامه داد: با وجود اخطارها و پیگیری‌های این اداره، متأسفانه تخلفات رفع نشد.

مجوز صادر نشده بود که لغو شود!

کنسرت علیرضا قربانی دیگر برنامه‌ای بود که در طرقبه برگزار نشد. در این خصوص حتی معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی نیز دلیل لغو کنسرت علیرضا قربانی را که قرار بود، طی روزهای گذشته در طرقبه برگزار شود را این‌گونه توصیف کرد: مجوز صادر نشده بود که لغو شود!

افشین تحفه‌گر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد بیان کرد: استعلام‌های مؤسسه اجرایی کنسرت علیرضا قربانی ناقص بود.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی استعلام مؤسسه مجری را تأیید نکرده بود، به روند صدور مجوز برای کنسرت‌ها نیز اشاره و اضافه کرد: مؤسسه اجرایی می‌تواند سالن را هماهنگ کند، اما باید مجوز صادر شود، استعلام‌های سالن کنسرت، نیروی انتظامی و آتش‌نشانی جزء پیش‌نیازهای صدور مجوز است.

بازهم اعلام برنامه بدون اخذ استعلام نیروی انتظامی

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برگزاری کنسرت کیوان ساکت در شاندیز لغو شد.

یکی دیگر از این کنسرت‌ها که به همین دلیل لغو شد، کنسرت کیوان ساکت در شاندیز بود که معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی دلیل آن را این‌گونه بیان کرد: علت لغو این کنسرت از سوی نیروی انتظامی مسائل ترافیکی در آستانه سال جدید، شلوغی و حضور زائرین و مسافرین در این منطقه عنوان شد.

لغو کنسرت در گناباد به‌ دلیل نداشتن مجوزهای لازم

این مسأله در خراسان رضوی آن قدر مسبوق به سابقه است که حتی کنسرت فریدون آسرایی که قرار بود در 4 اردیبهشت‌ماه امسال در گناباد برگزار شود نیز به گفته رضا گیوزاد جانشین فرماندهی انتظامی گناباد به علت عدم اخذ مجوزهای صادره از مراجع ذیصلاح لغو شد.

فرماندار گناباد نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کسی با کلیت برگزاری کنسرت در این شهرستان مخالفت نکرده، اظهار کرد: این کنسرت در این زمان خاص به دلیل عدم اخذ برخی از مجوزها مانند اماکن به تعویق افتاده است.

محمدعلی نبی‌پور افزود: مجوز برگزاری این کنسرت از اداره موسیقی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و این فرمانداری صادر شده، اما مجریان برگزاری از اخذ سایر مجوزات مانند اماکن کوتاهی کرده‌اند.

هزینه کوتاهی مؤسسات مجری کنسرت را چه کسی می‌پردازد؟

اینها تنها بخشی از نمونه‌هایی است که مسؤولان در بخش‌های مختلف دلیل لغو کنسرت را کوتاهی مؤسسات مجری در اخذ مجوزهای لازم یا تخلف مؤسسه مجری در شهرستان‌های خراسان رضوی عنوان کرده‌اند، جالب است که پس از آن، این مؤسسات به جای پاسخگویی خود را در جایگاه طلبکار قرار داده و از پذیرش مسؤولیت فرار می‌کنند.

سؤالی که در این میان مطرح است، اینکه هزینه کارناوال‌های رسانه‌ای برای برگزار نشدن این برنامه‌ها را چه کسی می‌پردازد؟ کوتاهی متولیان برگزاری این برنامه در اخذ مجوزهای قانونی و تقصیر آنها در زمینه‌سازی برای تمهید پیش نیازهای رایج برگزاری چنین برنامه‌هایی، کار را به جایی رسانده که هر هجمه کوچک و بزرگی در رسانه‌ها پیرامون موضوع برگزاری کنسرت در خراسان رضوی اشتباهات را به جای مؤسسات مجری متوجه موضوعات انحرافی می‌کند تا دستمایه بازی سیاسی عده‌ای خاص شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید