مجارستان چند تن از طلاهای خود در انگلیس را بازگرداند

    کد خبر :246892

به‌دنبال تنش بین روسیه و انگلیس، مجارستان چندین تن از طلاهای خود در انگلیس را به دلیل ترس از بحران اقتصادی بازگرداند.

پایگاه «گلد سیک» به نقل از بانک مرکزی مجارستان گزارش داد مجارستان در حال بازگرداندن سه تن از ذخایر طلای خود در نزد بانک مرکزی انگلیس به کشور است.

به گزارش تجارت‌نیوز، تصمیم برای بازگرداندن این ذخایر که حدود ۱۳۰ میلیون دلار ارزش دارند مشابه تصمیماتی است که بانک‌های مرکزی اتریش، آلمان، هلند و ونزوئلا اتخاذ کرده‌اند.

طبق گزارش «گلد سیک»، تصمیم برای بازگرداندن طلاها به خانه بیانگر میل ویکتور اوربان- نخست‌وزیر مجارستان- به نگه داشتن دارایی‌های این کشور در داخل به جای کشورهای خارجی است که لزوما علاقه قلبی به مجارها ندارند.

از سال ۲۰۱۰، بانک‌های مرکزی در واکنش به بحران‌های احتمالی آتی، اقدام به انباشت طلا کرده‌اند.

این در حالی است که اگر دارایی‌ها به ارزهای دیگر نگهداری شوند، آسیب‌پذیری در برابر نوسانات نرخ ارز بالا می‌رود. به همین ترتیب، سپردن ذخایر طلای یک کشور به کشور دیگر نیز با خطرات بالقوه‌ای همراه است.

کشورهایی مانند روسیه، ترکیه و چین در سال‌های اخیر اقدام به تقویت ذخایر طلای خود کرده اند و بانک مرکزی روسیه از سال ۲۰۱۵، ماهانه اقدام به خرید طلا می‌کند.

همچنین استفاده از طلا در معاملات تجاری باعث از میان رفتن تسلط دلار می شود و ریسک طرفین قرارداد بر دارایی‌های ذخیره را کاهش می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید