سرمایه‌گذاران آمریکایی برای خرید سهام آرامکو تمایلی ندارند

    کد خبر :246889

تمایل عربستان برای به تاخیر انداختن عرضه عمومی اولیه سهام شرکت آرامکو تا سال ۲۰۱۹ چند دلیل دارد که ظاهرا مهمترین دلیل آن بی‌میلی برخی سرمایه‌گذاران آمریکایی برای خرید سهام این شرکت نفتی است.

در طی چند هفته گذشته مدیران آرامکو و مقامات دولت عربستان طرح‌های خود برای عرضه سهام آرامکو را به برخی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری متقابل و صندوق‌های تامینی ارائه کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، به گفته این منابع که نخواستند نامشان فاش شود، در چند نشست کاری غیررسمی در شهرهای نیویورک، هیوستون و واشنگتن، سرمایه‌گذاران از چند جنبه این طرح‌ها را رد کرده‌اند.

از جمله مهمترین مسائل مطرح شده توسط سرمایه‌گذاران، ارزش‌گذاری ۲ تریلیون دلاری عربستان روی این شرکت نفتی، میزان سود سهامی که آرامکو آمادگی پرداختش را دارد و تاثیر انقلاب نفت شیل بر قیمت نفت در طی چند سال آینده بوده است.

آرامکو در بیانیه‌ای اعلام کرد که «انجام یا عدم انجام چنین نشست‌هایی را تایید یا رد نمی‌کند.»

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، که عرضه سهام شرکت آرامکو را به عنوان بخشی کلیدی از طرح اصلاح ساختار اقتصادی عربستان مطرح کرده، خود را برای سفر به آمریکا و دیدار با دونالد ترامپ آماده می‌کند.

ترامپ گفته، مایل است که سهام شرکت آرامکو در بورس نیویورک عرضه شود. بورس‌های لندن و هنگ کنگ نیز در حال رقابت برای میزبانی از عرضه اولیه سهام شرکت آرامکو هستند. محمد بن سلمان در این سفر، سری هم به هیوستون، پایتخت نفتی آمریکا خواهد زد.

در جریان سفر هفته گذشته ولیعهد عربستان به لندن، مقامات سعودی از احتمال به تأخیر افتادن عرضه اولیه سهام شرکت آرامکو تا سال ۲۰۱۹ سخن گفته بودند.

پیش‌تر زمان عرضه اولیه سهام آرامکو سال ۲۰۱۸ اعلام شده بود. خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان اولین مقام ارشد سعودی بود که امکان به تأخیر افتادن عرضه سهام آرامکو را تایید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید