اشک‌های آیسان در شبکه های اجتماعی/ وقتی اعتراض ها نتیجه داد

  • ورزشی
  • یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ۹:۴۲
    کد خبر :246476

گاردین در گزارشی به حضور بانوان وزنه‌بردار ایرانی در مسابقات جام فجر پرداخت.

رویترز در گزارشی به وضعیت وزنه‌برداری ایران و فعالیت بانوان در این رشته پرداخت و نوشت: اگر یک وزنه‌بردار خوب در ایران هستید، می‌توانید به ثروتمندی یک بازیکن فوتبال شوید. این کشور 300 وزنه‌بردار حرفه‌ای دارد که در 31 استان به صورت تمام وقت تمرین می‌کنند.

محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران درباره شرایط این کشور گفت: وزنه‌برداری در ایران بیش از هر کشور دیگری شهرت و طرفدار دارد. فقط فوتبال محبوب‌تر از آن است.

ماه آینده 6 وزنه‌بردار دختر نوجوان قرار است برای نخستین بار به عنوان نماینده ایران در مسابقات ازبکستان شرکت کنند. زنان جوان بازی‌های المپیک 2020 توکیو را در نظر دارند و وزنه‌برداری وسیله‌ای برای توانمندسازی زنان تبدیل شده است.

در ادامه گزارش گاردین به عدم حضور آیسان ادیب برای وزنه‌زدن اشاره شده است. گاردین درباره ادیب نوشته: ادیب زمانی که اجازه پیدا نکرد تا در این مسابقات وزنه بزند، اشک‌هایش سرازیر شد. آیسان 9 ساله و یگانه 6 ساله شانس خود را برای نشان دادن مهارتشان از دست دادند. نتیجه این اتفاق یک اعتراض پرشور بود که مانند یک ویروس شیوع پیدا کرد. پاپاندرآ نایب‌رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری و یکی از مشهورترین بانوان جهان در این رشته به جرگه معترضین پیوست.

آمریکایی‌ها در اهواز برای کمک به وزنه‌برداری بانوان ایرانی حضور داشتند. پاپاندرآ نخستین زنی است که در جریان مسابقات یک مرد را کوچ کرد. وی به دریک جانسون در جام فجر کمک کرد تا در دسته 62 کیلو رقابت کند.

گارزا پاپاندرآ گفت: آمریکایی‌ها روابط قوی با ایران ایجاد کرده‌اند، این بالاتر از سیاست است. آنها توسط مقامات رسمی هر جا که رفتند، عکس گرفتند و مصاحبه کردند. اخراج 2 وزنه‌بردار دختر برای ایران خبر بزرگی بود.

این خبر به سرعت و با انتشار تصاویری از عکس‌های اشک آیسان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. مسئولان استان خوزستان بعد از این اتفاق وارد عمل شده و روز بعد آیسان و یگانه توانستند وزنه بزنند.

آیسان و یگانه یک روز بعد از زمانی که مسابقات مردان به پایان رسید، در رقابت‌ها حاضر شدند. آنها مورد تشویق جمعیت حاضر در سالن قرار گرفتند و نخستین وزنه برداران زن بودند که در تلویزیون ایران نشان داده می‌شدند.

شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک ایران گفته بود مسئولان از ورزش زنان حمایت می‌کنند و ایران می‌تواند پیشنهاد میزبانی مسابقات جهانی را بدهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید