شریعتمداری: هیچ خودروسازی حق تحویل قطعه غیراستاندارد ندارد

    کد خبر :246294

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در سال آینده هیچ خودروسازی حق تحویل گرفتن حتی یک قطعه بی کیفیت و فاقد استاندارد را ندارد، در غیر این صورت، در مقابل آن خودروساز خواهم ایستاد.

«محمد شریعتمداری» امروز (شنبه) در آیین رونمایی از کتاب گزارش عملکرد پایدار و مسئولیت اجتماعی شرکت ایران خودرو در محل شرکت ساپکو، با اشاره به اختصاص320 هزار میلیارد ریال برای نوسازی صنایع کشور، ابراز امیدواری کرد که خودروسازان، به ویژه صنعت قطعه‌سازی از این فرصت استفاده کند.
وی گفت: تک ستاره بودن چهار درصد خودروها و 2 ستاره بودن 53 درصد خودروهای کشور، راضی کننده و در راستای مسئولیتهای اجتماعی خودروسازان نیست.
شریعتمداری عمق بخشی به ساخت داخل بدون توجه به استاندارد را خیانت به مردم دانست و افزود: عمق ساخت داخل در صنعت خودرو، مهمترین مسئولیت اجتماعی این صنعت است اما تحقق آن، بدون توجه به استانداردها جایز نیست.
وی با اشاره به تحقق 98 درصدی برنامه ساخت یک میلیون و 600 هزار خودرو در سال جاری، گفت: با این وجود رشد کیفی 2.5 درصدی خودروها نسبت به سال قبل، به هیچ عنوان راضی کننده نیست.
وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: سهم صنعت خودروسازی از کل صنعت و کل ارزش افزوده کشور بین ۱۵ تا ۱۶ درصد است، همچنین ۱۸ درصد اشتغال صنعتی و ۳.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور در این صنعت محقق می‌شود و به همین دلیل توجه به این صنعت واجب و لازم است.
وی تاکید کرد: مسیر رضایتمندی مشتریان و ذینفعان صنعتی از مسیر رضایتمندی تولیدکنندگان می گذرد، در صنعت خودروسازی نیز باید همه پرسنل، کارگران، مهندسان، تکنسین ها و غیره با انگیزه پشت میز کار و دستگاه خود بنشینند و فعالیت کنند و باید شرایطی فراهم کنیم تا رضایت‌مندی عمومی در مجموعه بدنه صنعت خودروسازی کشور حاکم شود.
وی تاکید کرد: قدم بعدی توجه به سهامداران شرکت است و شما امانت دار این سهامداران هستید و باید بدانیم این مسیر ما را به تعالی خواهد رساند.
این مقام مسئول با اشاره به برنامه رونمایی از کتاب امروز اظهار داشت: امروز در حقیقت شجره طیبه مسئولیت پذیری اجتماعی در بخش صنعت و معدن ایران را رونمایی کردیم و این مسئولیت باید در همه بخش های صنعتی حاکم شود.
وی همچنین با تاکید بر لزوم توجه به آمایش سرزمینی گفت: توزیع متوازن صنعتی در کشور و پرهیز از مرکز گرایی، جزو مسئولیت‌های اجتماعی اصلی ماست و امروز سد مرکز گرایی باید شکسته شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با تاکید بر لزوم توجه به محیط زیست خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد صنایع کشور ما متکی به منابع طبیعی است که باید در جهت کاهش این سهم توجه ویژه‌ای مبذول داشت.
به گزارش ایرنا، وی تاکید کرد: برداشت غیر صیانتی از معادن کشور باید محدود شود.
شریعتمداری ادامه داد: در دولت های یازدهم و دوازدهم توسعه اکتشاف معادن در دستور کار قرار گرفت و نقاط امیدبخشی کشف شده که در آینده نزدیک اطلاع‌رسانی می‌شود.
این مقام مسئول بیان داشت: باید بهره‌برداری صیانتی پایدار در کشور توسعه یافته و بر پایه دانش جوانان و مغز افزار توسعه یابد که مسئولیت اجتماعی دیگر ماست.
وی همچنین با اشاره به طرح نوسازی خودروهای فرسوده سنگین کشور که هفته گذشته کلید خورد، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه و ارز با اجرای این پروژه وارد چرخه خودروسازی سنگین کشور در مدت سه سال خواهد شد.
شریعتمداری همچنین با اشاره به راه اندازی خط تولید پژو ۳۰۱ خاطرنشان کرد: این خودرو با ساخت داخل ۵۰ درصدی تولید و تحویل مشتریان می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید