سر دلالان از صرافی‌ها شلوغ‌تر است

    کد خبر :246259

در آستانه سال جدید فروش دلار و یورو از سوی صرافی‌ها تقریبا متوقف است و مسافران و متقاضیان، این دو ارز، ارز مورد نیازشان را از دستفروشان تهیه می‌کنند، البته این درحالی است که برای سایر ارزها محدودیتی در فروش وجود ندارد.

در نخستین روز هفته – شنبه – فروش برخی ارزها از محل دلار و یورو با محدودیت مواجه است و بیشتر صرافی‌ها از فروش این دو ارز خودداری می‌کنند.

افراد مسافر در آستانه نوروز مجبور هستند که ارزهای محلی کشورها را تهیه کنند و امکان خرید دلار و یورو را ندارند.

این وضعیت برای مسافران خارج از کشور بسیار کم سابقه‌ است. برخی از مسافران اظهار گلایه دارند و معتقدند که چرا باید برای خرید ارز این محدودیت‌ها وجود داشته باشد.

در هفته گذشته فروش دلار و یورو دولتی با ارائه مدارک مسافری امکان پذیر بود. هر چند که در آن مقطع هم مسافران مجبور بودند برای خرید دلار و یورو دولتی در صف‌های طولانی بیاستند.

بر اساس ایسنا،در حال حاضر با عدم عرضه دلار و یورو صف‌ها هم جمع شده‌اند، اما متقاضیان همچنان به طور پراکنده در بازار وجود دارند.

اغلب متقاضیان مجبور هستند ارز مورد نیازشان را از دلالان و دست فروشان تهیه کنند و این در حالی است که قیمت‌ها در میان دست فروشان تا حدودی بالاتر از صرافی‌ها است.

استدلال صرافی‌ها در مورد عدم عرضه دلار و یورو اختلاف قیمتی است که بین این دو ارز در میان دست فروشان و ارزهایی است که بانک مرکزی به صرافی‌ها عرضه می‌کند. در حال حاضر بین آنچه صرافی‌ها بر روی تابلو اعلان قیمت‌های شان زده‌اند و آنچه دست فروشان عرضه می‌کنند حدود ۱۰۰ تومان در مورد دلار اختلاف قیمت وجود دارد.

این روزها از سوی دیگر صرافی‌ها برگه‌ای پشت تابلو اعلان قیمت‌هایشان گذاشته‌اند که در آن نوشته است “منات آذربایجان، درام ارمنستان، ‌روبل روسیه، ‌لیر ترکیه و لاری گرجستان موجود است”. یعنی مسافران این کشورها می‌توانند ارز آن‌ها را برخلاف دلار و یورو به راحتی از صرافی‌ها تهیه کنند.

تا ساعت ۱۴ امروز بر اساس آنچه بر روی تابلو اعلان قیمت صرافی‌ها دیده می‌شود دلار آمریکا ۴۷۹۴ تومان خریده و ۴۸۰۴ تومان فروخته می‌شود. همچنین یورو ۵۸۵۵ تومان خریده و ۵۸۷۰ تومان به فروش می‌رسد.

این در حالی است که دلار آمریکا در میان دست فروشان ۴۸۶۰ تومان فروخته می‌شود و یورو ۵۹۰۰ تومان عرضه می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید