لاوروف: هر برنامه‌ای برای تجزیه سوریه باید متوقف شود

    کد خبر :246249

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به آخرین تحولات سوریه، گفت، فرآیند کاهش درگیری‌ها در غوطه شرقی تنها در صورتی قابل تحقق است که شبه‌نظامیان حملات خود را متوقف کنند.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تاکید کرد: هر برنامه‌ای برای تجزیه سوریه باید متوقف و کنار گذاشته شود.

وی ادامه داد: فکر نمی‌کنم که حتی بتوانیم درباره تجزیه بالقوه سوریه هم سخنی به میان آوریم بلکه وظیفه ما است که به دنبال متوقف کردن هرچه سریع‌تر برنامه‌هایی از این دست باشیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با تأکید بر این که میزان خشونت‌ها در سوریه به طرز قابل توجهی کاهش یافته است، اظهار کرد: در صورتی که شبه‌نظامیان حملات خود را در دمشق متوقف کنند، فرآیند تنش‌زدایی و کاستن از خشونت‌ها در غوطه شرقی قابل شروع خواهد بود.

لاوروف گفت، اکنون به نظر می‌رسد که این امید وجود داشته باشد که برخی گروه‌های مسلح خود را از جبهه النصره منفک کنند.

ادامه حضور نیروهای ویژه کشورهایی نظیر انگلیس، آمریکا، فرانسه و غیره در خاک سوریه نشان می‌دهد که این روند دیگر یک جنگ نیابتی نیست بلکه ورود مستقیم به جنگ است
وزیر امور خارجه روسیه همچنین حضور نیروهای نظامی خارجی به طور غیرقانونی در سوریه را محکوم کرد و ادامه داد: ادامه حضور نیروهای ویژه کشورهایی نظیر انگلیس، آمریکا، فرانسه و غیره در خاک سوریه نشان می‌دهد که این روند دیگر یک جنگ نیابتی نیست بلکه ورود مستقیم به جنگ است.

لاوروف در بخش دیگری از اظهارات خود به پرونده مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس پیشین روسی پرداخت و در این زمینه پروپاگاندای غرب را مورد انتقاد قرار داد.

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به روابط کشورش با آمریکا تصریح کرد، مسکو هیچ پیمان جدیدی را درخصوص منع تسلیحات هسته‌ای امضا نخواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید