رئیس‌جمهوری پیشین برزیل: آماده حبسم!

    کد خبر :246235

رئیس‌جمهوری پیشین برزیل در کتاب جدیدش نوشته است، آماده است تا برای اجرای محکومیتش در پرونده فساد، زندانی شده و ۱۲ سال و یک‌ماه حبس را تحمل کند.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کتاب جدید لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا، رئیس‌جمهوری پیشین برزیل تحت عنوان “حقیقت پیروز می‌شود: مردم می‌دانند چرا من محکوم شدم” در جمع حامیانش در سائو پائولو رونمایی شد. کتاب مذکور گردآوری مقالات و مصاحبه فوریه او با دو روزنامه‌نگار، یک پروفسور روابط بین‌الملل و ناشر این کتاب است.

محکومیت دا سیلوا ژانویه تایید شد و دادگاهی دیگر با درخواست استیناف او که از زندانی‌ شدن او جلوگیری می‌کرد، مخالفت کرد و نهایتا این حکم به دادگاه عالی فدرال کشیده شد. این بدین معناست که دا سیلوا احتمالا به زودی برای آغاز مدت حبسش راهی زندان شوند؛ گرچه او پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری هفت اکتبر است. او پیشتر دو دوره در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ رئیس‌جمهوری برزیل بود.

دا سیلوا در کتابش این اتهامات را بی‌اساس خوانده و آنها را بخشی از طرح پیشگیری از ریاست جمهوری مجددش خوانده است. او نوشت: اگر بازداشت شوم، به اولین زندانی سیاسی این کشور در قرن بیست و یکم تبدیل می‌شوم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید