جلالی: وزارت کشور کدگذاری سطوح کشوری را آغاز کرده است

  • سیاسی
  • شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ۱۴:۳۳
    کد خبر :246173

مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور با بیان اینکه تاکنون اطلاع دقیقی از تعداد روستاهای کشور وجود نداشته است، گفت: کدگذاری سطوح کشوری یک موضوع بر زمین مانده بود که ۳۵ سال به آن توجهی نشده است اما وزارت کشور از یک ماه و نیم قبل کدگذاری سطوح کشوری را آغاز کرده است.

جلالی در مراسم رونمایی از سامانه کدگذاری عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری و تخصیص کد به روستاها، مزارع و مکان‌های استان‌های کردستان، لرستان و قزوین با بیان اینکه خوشحالیم که در حوزه تقسیمات کشوری به برنامه‌های اعلامی وزارت کشور به مجلس و دولت نزدیک‌تر شده‌ایم، اظهار کرد: این سامانه با مشارکت نخبگان، استان‌ها و مردم طراحی شده است.

وی در ادامه افزود: وزیر کشور تاکید دارند که مجموعه برنامه‌هایی که وزارت کشور اجرا می‌کند با مردم و نخبگان در میان گذاشته شود. ما هم در طراحی این سامانه از نظرات مردم و نخبگان استفاده کردیم البته به جز این سامانه در تهیه لایحه جدید تقسیمات کشوری نیز از مشارکت مردم و نخبگان بهره برده‌ایم.

جلالی با اشاره به اینکه اصلاح حوزه‌های نمایندگی مجلس و رفع ابهامات از تقسیمات کشوری که از تقاضاهای مردم بوده، در وزارت کشور آغاز شده است، خاطرنشان کرد: نامگذاری سطوح تقسیمات کشوری با تاکید بر هویت ملی و انسجام ملی در حال انجام است. برای اولین بار نیز کارگروهی برای این منظور در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها ایجاد شده است که پنج جلسه نیز برگزار کرده است.

به گزارش ایسنا،وی خاطرنشان کرد: سواحل،‌ دریاها و جزایر در تقسیمات کشوری کم اهمیت بودند ولی ما کارگروه سواحل را با حضور ۱۵ نهاد متولی تشکیل داده‌ایم، نقشه‌ها، اسناد و پیمان‌های قدیمی را به دست آورده‌ایم تا نامگذاری این سطوح را نیز انجام دهیم.

مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور، تصریح کرد: کدگذاری یکی از موضوعات بر زمین مانده بود که ۳۵ سال به آن توجه نشد. وزارت کشور متولی کدگذاری بوده است ولی به کمک سایر دستگاه‌ها هم نیاز داشته است. همین موضوع یک دوگانگی و سردرگمی در میان استان‌ها ایجاد کرده بود اما ما از یک سال و نیم قبل موضوع کدگذاری را آغاز کردیم که با اجرای این برنامه گره‌های زیادی از کار مردم و مسئولان باز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کدگذاری در کسب آمار دقیق از روستاها به کار می‌آید، گفت: تاکنون آمار دقیقی از تعداد روستاهای کشور نداشته‌ایم اما با اجرای کامل این کدگذاری، وزیر کشور اولین کسی است که می‌تواند به طور دقیق از تعداد روستاها، مراکز جمعیتی و مزارع اطلاع یابد. ما برای همه نقاط جمعیتی کد تعریف کرده‌ایم، با این کدگذاری از بروز مشکلات جلوگیری می‌شود مثلا ممکن است یک نام برای ده‌ها روستا به کار برود که این مساله می‌تواند در برنامه‌ریزی‌های انجام شده مشکل درست کند.

جلالی در پایان خاطرنشان کرد: در برنامه کدگذاری نقاط جمعیتی ما موانعی داریم که امیدواریم این موانع برطرف شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید