سوپرلوکس کادیلاک اسکالا از سال ۲۰۲۱ تولید می‌شود

  • خودرو
  • شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ۱۱:۵۰
    کد خبر :245944

بر اساس پیش‌بینی کارشناسان، احتمالا خودروی مفهومی کادیلاک اسکالا از سال ۲۰۲۱ وارد خط تولید انبوه می‌شود.

وب‌سایت AFS در زمینه پیش‌بینی زمان تولید پیشرانه‌ها و خودروهای آینده، با هدف ارائه راه حل‌های کارآمد در حوزه کسب و کار هوشمند دنیای اتومبیل فعالیت می‌کند. اخیرا کارشناسان این مجموعه، تاریخ تولید احتمالی کادیلاک اسکالا را که برای اولین بار سال ۲۰۱۶ در رویداد پیبل بیچ معرفی شد، حدس زده‌اند. در آخرین کلیپ خبری مجله ویدیویی Autoline Daily هم بر شایعه AFS مهر تأیید زده شد و بنا بر ادعای مجری، اسکالا با پلتفرم کادیلاک CT6 و از دسامبر سال ۲۰۲۱ در کارخانه دیترویت همترامک تولید خواهد شد.

البته فعلا اطلاعات دقیق‌تری از این موضوع در دسترس نیست و AFS حتی نمی‌داند که خودرو مثل نمونه مفهومی به‌صورت سدان عرضه می‌شود یا بر اساس CT6، کوپه خواهد بود. در ادامه به مرور برخی از مشخصات فنی و ظاهری این سدان سایز بزرگ می‌پردازیم.
بدنه

به‌طور کلی اسکالا نمایانگر زبان طراحی نسل آینده خودروهای کادیلاک است. این سدان به‌عنوان پرچم‌داری قوی‌تر از CT6 معرفی شد و نمایانگر عناصر طراحی و فناوری خودروهای آینده است. اسکالا، طولی برابر با ۵۳۴۷ میلی‌متر دارد که با این حساب ۱۶۵ میلی‌متر از کادیلاک CT6 بلندتر خواهد بود. این خودرو ظاهری عضله‌ای و تراشیده به تصویر می‌کشد و جلوپنجره‌ای عریض و ذوزنقه‌ای‌شکل دارد و با چراغ‌های LED فوق باریک خود، بسیار هوشمند به نظر می‌رسد. خطوط برجسته روی کاپوت، تأکیدی بصری به وجود می‌آورند و چشم را به سمت سایر قسمت‌های بدنه هدایت می‌کنند.

از نیم‌رخ، سقف خمیده و خطوط فاصله‌ی لبه پایینی خودرو به چشم می‌خورند و عدم استفاده از ستون B باعث می‌شود قسمت‌ پایین پنجره‌های خودرو بسیار خلاقانه به نظر برسد؛ البته براساس استانداردهای ایمنی مدرن،‌ این عنصر طراحی ممکن است مانعی بر سر راه ورود خودرو به خط تولید باشد. چراغ‌‌های L-مانند که توسط گلگیرها هدایت می‌شوند، در نمای پشت چشم‌نوازی می‌کنند. در نهایت ورودی صندوق دیده می‌شود که شبیه به پورشه پانامرا طراحی شده است و بدون کاهش فضای بارگیری این محفظه، ظاهری هنری خلق می‌کند.
فضای داخلی

اتاقک اسکالا علاوه بر سادگی و عدم حضور عناصر تجملی، نمایانگر امکانات آینده‌نگرانه است. در جلو، سه نمایشگر اولد و دکمه‌هایی که نوار باریک متالیک داشبورد را با سمت راست غربیلک فرمان یکپارچه می‌کنند، قرار دارند. سرنشینان عقب هم نمایشگر سرگرمی مخصوص به خود را دارند. تمام لوازم داخلی کادیلاک اسکالا، ترکیبی از چرم دستباف و پارچه نرم آپولستری خاکستری هستند.

پیشرانه

سدان آمریکایی از پیشرانه‌ی اختصاصی ۴.۲ لیتری بیتوربو V8 قدرت می‌گیرد که ۵۰۰ اسب بخار (رقم غیر رسمی) تولید می‌کند و به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. این پیشرانه از سیستم مدیریت سوخت فعال جنرال موتورز (Active Fuel Management) به‌منظور غیر فعال‌سازی سیلندرها در مواقع غیر ضروری کاربرد دارد و اجازه می‌دهد خودرو در راستای افزایش بهره‌وری سوختی، با استفاده از چهار سیلندر حرکت کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید