علیخانی خبر داد

مقبولیت ۷۰ درصدی هاشمی برای شهردار شدن/دست‌های پنهان در شهرداری اجازه کار نمی‌دهد

    کد خبر :245942

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از مقبولیت ۷۰ درصدی محسن هاشمی برای شهردار شدن خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد علیخانی صبح امروز در نشست خبری خود با اشاره به استعفای محمدعلی نجفی از سمت شهرداری تهران، گفت: با توجه به فشارهایی که بر وی بود و همچنین روحیات نجفی این اتفاق را پیش بینی می‌کردم اما با همه این احوال استعفای وی در روزهای پایانی سال غیرمترقبه بود.

وی با بیان اینکه عارضه جدید پزشکی نجفی جدیدا ایجاد شده، تصریح کرد: برای اعضای شورای شهر نیز این بیماری محرز شده است و استرس بر تشدید این بیماری موثر است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا استعفای نجفی را پیش بینی می‌کردید، گفت: با توجه به روحیات نجفی و پست‌های قبلی که داشتند این احتمال وجود داشت و نهایتا استعفای خود را به شورای شهر دادند.

علیخانی با بیان اینکه نجفی در این هفت ماه تحت فشارهای بیرونی و مشکلات درونی بود، ادامه داد: بدهی ۵۲ هزار میلیارد تومانی و تأمین بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه‌ها کار آسانی نیست و دقت داشته باشید که هر روز پیمانکاران جلوی شورا تجمع می‌کردند و این در حالی بود که در مدیریت قبلی می‌ترسیدند که تجمع کنند و اما حالا آزادانه تجمع کرده و جلوی شورای شهر می‌آمدند.

وی با بیان اینکه بیماری نجفی برای اعضای شورای شهر محرز شده است، گفت: حتی یکبار در جلسه هم اندیشی سه شنبه شهردار تهران شرکت نکرد و بعدا مشخص شد که برای پیگیری درمانش به پزشک مراجعه کرده است و بهتر است در مورد بیماری‌شان خودشان جواب بدهند.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا حواشی برج میلاد سبب استعفای نجفی بر اثر فشارهای بیرونی بوده است، گفت: بحث برج میلاد آنچنان اهمیتی نداشت اما دقت داشته باشید که با آمدن نجفی و اقدامات وی منافع خیلی‌ها در شهرداری به خطر افتاده بود و دست‌های پنهان و فشارها نمی‌خواستند اجازه دهند که اتفاقات خوبی در شهرداری رخ دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال شهردار شدن محسن هاشمی، گفت: چون برخی احتمال می‌دهند که محسن هاشمی جزء گزینه‌ها باشد و از آنجایی که دلشان نمی‌خواهد تا وی شهردار شود، شروع به تخریب هاشمی کردند که این کار پسندیده‌ای نیست. چرا که وی بارها تاکید کرده که دنبال شهردار شدن نیست و این تصمیم شورا است که تشخیص بدهد چه کسی شهردار شود یا نه!

علیخانی ادامه داد: هر چند در نظرسنجی‌ها ۷۰ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقدند که هاشمی برای شهردار شدن مناسب است اما نظر نهایی را شورای شهر اعلام خواهد کرد اما هاشمی در افکار عمومی و بدنه شهر مقبولیت دارد و دقت داشته باشید که در لیست امید نیز با بالاترین رأی به شورای شهر راه یافتند. حالا خود هاشمی بخواهد یا نه؟ یک بحث است و اینکه شورای شهر وی را انتخاب کند یا نه؟ بحث دیگری است، هر چند که خودش اعلام کرده تمایلی برای شهردار شدن ندارد و در شورا نیز این بحث مطرح نشد. اما حرف من این است که نباید تخریب‌ها شروع شود که کار پسندیده‌ای نیست.

جمع‌بندی در خصوص گزینه‌های جایگزین نجفی پیش از 19 فروردین

وی در خصوص گزینه‌های شهرداری تهران نیز گفت: تا کنون گزینه‌ای مطرح نشده و اسامی که در رسانه‌ها منتشر می‌شود در حد گمانه زنی است اما قطعا تا قبل از جلسه ۱۹ فروردین که بحث استعفای نجفی مطرح می‌شود جلسه هم اندیشی با اعضای شورای شهر خواهیم داشت تا به جمع‌بندی در خصوص گزینه‌ها برسیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید