معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور خبر داد

اجرای طرح “ارمغان ۲” برای آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد /۲۵۰ زندانی زن معسر

    کد خبر :245648

معاون امور امور زنان و خانواده رییس جمهور پیرامون طرح پویش “ارمغان ۲” ویژه زنان زندانی جرایم غیرعمد توضیحاتی را ارایه کرد.

معصومه ابتکار در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به طرح پویش ارمغان ۲ گفت: ما در دولت دوازدهم در ارتباط با بحث حقوقی و مسایل مرتبط با احکام قضایی که برای زنان زندانی هست، سعی کردیم با یک برنامه‌ریزی و رویکرد تعاملی با دستگاه‌های مرتبط و قوه قضاییه وارد شویم و اقداماتی را انجام دادیم.

وی افزود: یکی از اقدامات‌مان بازدید از زندان‌ها بود که از زندان زنان در کرمان و آذربایجان غربی بازدید کردیم و انصافا کارهای خوبی هم در این زندان‌ها در زمینه اشتغال و فضای مهدکودک … انجام شده بود.

وی ادامه داد: علاوه بر این موضوع، برای زنان زندانی معسر تصمیم گرفتیم اقدامات خانم مولاوردی را که با موفقیت انجام شده بود، ادامه دهیم و طرح ارمغان دو را اجرا کنیم که با همکاری سازمان زندان‌ها و ستاد دیه انجام شد و فعالیت‌های مختلفی در قالب این طرح تعریف شد و بعضی فعالیت‌ها با همکاری‌ تشکل‌ها و برخی نیز با همکاری رسانه‌ها و صدا و سیما انجام شد.

ابتکار افزود: یک کار دیگر را با قوه قضاییه شروع کردیم و آن هم حمایت از حبس‌های جایگزین یا زندان باز بود. در بازدید از بند نسوان اراک، زنان در دوران محکومیت، در فروش گل و گیاه کار می‌کردند که طرح خوبی بود و ظاهرا در استان‌های دیگر هم اجرا می شود.

ابتکار افزود: زنان زندانی معسر جرایم غیرعمد، براساس برآورد سازمان زندان‌ها ۲۵۰ نفر در سراسر کشور هستند و امیدوارم براساس میزان مشارکتی که توسط مردم صورت می‌گیرد، نتیجه بگیریم.

وی یادآور شد: پویش “ارمغان یک” قبلا انجام شد و نتیجه خوبی داشت و تعدادی از زنان آزاد شدند و براساس موفقیت مرحله اول، مرحله دوم را ادامه دادیم.

ابتکار با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهمی که محور اصلی کارماست، مقابله با خشونت علیه زنان است، گفت: در حوزه آموزش در این زمینه یکی از محورهای مهم کار ما با آموزش و پرورش است و تفاهم نامه آن را امضا کردیم و امروز (شنبه) آن را اعلام می‌کنیم. این تفاهم‌نامه در زمینه مهارت‌های زندگی و مباحث حقوقی دختران و مهارت‌های ارتباطی است.

وی ادامه داد: ما در این زمینه لایحه‌ای داریم و در ادامه پیگیری‌ها و هماهنگی‌هایی که با قوه قضاییه داشتیم و داریم، خصوصا جلسات متمرکزی که برای تنظیم نهایی لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت داشتیم، با رییس قوه قضاییه صحبت کردم و از ایشان خواستم که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ظلم‌هایی که به زنان می‌شود، سریع‌تر لایحه نهایی شود و از قوه قضاییه به دولت و در نهایت به مجلس برود. رییس دستگاه قضایی نیز از این موضوع استقبال کردند.

وی با بیان اینکه این لایحه مدت‌هاست که معطل مانده است، گفت: ما روی این لایحه بسیار کار کردیم و با قوه قضاییه و دادستان‌ها و وکلا و … بسیار صحبت کردیم و امیداریم سریع‌تر به نتیجه برسد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید