در مهمانی پایان سال شرکت‌ها چگونه باید رفتار کرد؟

    کد خبر :245435

مهمانی‌ها و جشن‌هایی که شرکت‌ها و ادارات برای کارمندان خود برگزار می‌کنند، می‌توانند بسیار شاد و سرگرم‌کننده باشد. اما همیشه یادتان باشد که کجا هستید و رفتار حرفه‌ای خود را در اولویت هر چیز دیگر قرار دهید.

در چنین جمع‌هایی با اینکه فضا دوستانه و مملو از شوخی و خنده و خوشحالی است، اما به‌خاطر داشته باشید که همچنان در میان همکاران خود هستید و باید در حفظ موقعیت حرفه‌ای خود کوشا باشید.

به گزارش روزیاتو اکنون در زمانی هستیم که اغلب شرکت‌ها برای ورود به سال نو خورشیدی جشن‌هایی را تدارک دیده‌اند و از کارمندان خود دعوت می‌کنند تا ساعاتی را در کنار هم و فارغ از مسایل کاری به گپ و خوشگذرانی سپری کنند. از این‌رو شاید خالی از لطف نباشد تا برخی از آداب حرفه‌ای شرکت در چنین مناسبت‌هایی را بیاموزید و همیشه در کنج ذهنتان آنها را داشته باشید.

طرز لباس پوشیدن

بدون شک قرار نیست همان لباسی که برای یک روز کاری در شرکت می‌پوشید را در چنین مراسمی به تن کنید. اما گزینه‌هایی را در اولویت قرار دهید که در عین زیبایی و شیک بودن، عاری از زرق‌وبرق اضافه هستند و خیلی جلب توجه نمی‌کنند.

همچنین، به محل برگزاری مراسم هم باید دقت کنید. اگر قرار است جشن در یک رستوران برپا شود، حتما لباسی بپوشید که مناسب آنجاست. اگر در یک مکان خصوصی قرار است دور هم جمع شوید، از همکاری که به او اعتماد بیشتری دارید در مورد شیوه لباس پوشیدن خود سوال بپرسید.

آداب غذا خوردن

از غذاهایی که برایتان در نظر گرفته شده است، نهایت لذت را ببرید. اما در این امر زیاده‌روی نکنید. هرگز ظرف غذای خود را تا لب پر نکنید. هرگز از دست برای برداشتن مواد خوراکی استفاده نکنید مگر اینکه گزینه دیگری نداشته باشید.

هر چقدر هم یک غذا خوشمزه باشد هرگز درخواست ظرف یک‌بار مصرف برای خانه بردن نکنید. اگر خیلی از غذا لذت برده‌اید و می‌دانید که آن غذا خانگی است، بعدا از کسی که آن را تهیه دستور پختش را بپرسید.

موضوعات مناسب برای حرف زدن

سعی کنید با لحن مثبت و دوستانه با همکاران خود صحبت کنید. تا حد امکان از بیان مسایل منفی و ناراحت‌کننده پرهیز کنید. مشکلات کاری خود را به وقتی دیگر موکول کنید و فقط از فضای مثبتی که برایتان در نظر گرفته شده است، لذت ببرید.

اگر در کنار کسی قرار گرفته‌اید که فاز منفی داشت و حرف‌های ناخوشایند مطرح می‌کرد، با یک عذرخواهی کوتاه از کنار او بلند شده و نزد افراد دیگری بروید.

اگر افراد تازه‌ای در میان جمع شما حضور دارند، بد نیست خودتان را معرفی کرده و با آنها چند کلمه هم‌کلام شوید. این نکته را در نظر داشته باشید که قرار است رفتار دوستانه‌ای با دیگران داشته باشید، نه اینکه با آنها هم‌صحبت شوید.

اگر کارمند سازمان بزرگی هستید که از دپارتمان‌های مختلف تشکیل شده، چنین جشن‌هایی فرصت خوبی برای آشنا شدن با کارمندان دیگر بخش‌هاست.

همراه آوردن

پیش از اینکه بخواهید در مهمانی شرکت فردی را با خود همراه کنید، حتما این موضوع را با مسئول برگزاری مراسم یا مدیر خود در میان بگذارید. با اینکه اغلب شرکت‌ها، همسران افراد متاهل را در فهرست مهمان‌های خود می‌گنجانند، اما در برخی موارد این مساله فراموش می‌شود. بنابراین لازم است پیش از حضور در جشن در مورد اینکه امکان همراه داشتن همسرتان را دارید یا خیر سوال بپرسید.

هدیه آوردن برای میزبان

وقتی به مهمانی یا خانه کسی می‌روید بهتر است که یک هدیه کوچک همراه خود داشته باشید. برای این منظور لازم نیست حتما سراغ شیرینی، شکلات یا آب‌میوه باشد، بلکه می‌توانید خلاقیت به خرج داده و چیزی که میزبان خیلی دوست دارد را برایش خریداری کنید.

این رفتار برای مهمان‌های کاری هم پسندیده است.

آداب عکس گرفتن

پیش از اینکه عکس‌های خنده‌دار یا شاد همکاران خود را در فضاهای مجازی به اشتراک بگذارید، مطمئن شوید که آنها با این مساله مشکلی ندارند. برای حریم خصوصی دیگران ارزش و احترام قایل باشید.

فقط در صورتی که همه موافق باشند سلفی بگیرید.

ساعت ورود و خروج به مراسم

سعی کنید خیلی زود نروید که اولین مهمان باشید اما خیلی هم دیر نروید که بدقول و بی‌نظم به‌نظر برسید. همیشه سعی کنید ۱۵ دقیقه پس از ساعتی که اعلام شده در محل حاضر شوید.

در انتهای مجلس هم سعی نکنید تا ثانیه آخر در محل باقی بمانید. زمانی که عده‌ای عزم رفتن کردند، شما هم کیف و وسایلتان را برداشته و خداحافظی کنید.

زمان خروج و خداحافظ

همیشه حواستان باشد که بدون تشکر کردن از میزبان و زحمات وی مجلس را ترک نکنید. برپایی هر نوع جشن و مراسمی مستلزم هزینه و برنامه‌ریزی است. بنابراین بسیار مهم است که از کسانی که در این راستا تلاش کرده‌ و شبی خاطره‌انگیز و شاد برایتان رقم زده‌اند، قدردانی کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید