تمدید ماموریت هیات صلحبانی سازمان ملل در سودان حنوبی

    کد خبر :245338

شورای امنیت ماموریت هیات صلحبانی خود در سودان جنوبی را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد و از طرف‌های درگیر در این کشور خواست به خشونت‌ها پایان دهند.

به گزارش بازتاب، به نقل از روسیا الیوم، شورای امنیت سازمان ملل با اجماع آرا، قطعنامه تمدید یک ساله ماموریت صلحبانان این سازمان در سودان جنوبی را تصویب و تهدید کرد، احتمالا در آینده ارسال سلاح به این کشور را تحریم می‌کند.

این قطعنامه بر آمادگی شورای امنیت به بررسی همه تدابیر متناسب از جمله تحریم سلاح را به منظور محروم کردن طرف‌های درگیر از ابزارها برای ادامه درگیری تاکید کرد.

قطعنامه مذکور از همه طرف‌ها خواست فورا درگیری را متوقف کنند و تاکید کرد، مرتکبان نقض‌ها مورد بازخواست قرار خواهند گرفت. همچنین از نیروهای درگیر خواسته شد مانع فعالیت‌های هیات صلحبانی سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی در این کشور نشوند.

همچنین این قطعنامه خواهان حفظ نیروهای سازمان ملل در سطح ۱۷ هزار تن، نیروهای منطقه‌ای حداکثر ۴ هزار تن و نیروهای پلیس بیش از دو هزار تن شد.

سه گزارش اخیر سازمان ملل حاکی از آن است که نیمی از ساکنان سودان جنوبی با قحطی شدیدی مواجه هستند.

کمیته حقوق بشر سازمان ملل در ماه فوریه ۴۱ مقام ارشد سودان جنوبی مشخص و آنها را به جنایت‌های ضد انسانی و جنگی از جمله عملیات تجاوز و جنایت‌های قومی متهم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید