گمانه‌زنی‌ درباره تعیین سوئد به عنوان محل دیدار احتمالی اون و ترامپ

    کد خبر :245323

همزمان با سفر وزیر خارجه کره شمالی به سوئد گمانه‌زنی‌هایی درباره تعیین سوئد به عنوان محل احتمالی دیدار ترامپ و اون وجود دارد.

به گزارش بازتاب، به نقل از دیلی تلگراف، گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که احتمالا سوئد میزبان نشست بی سابقه دونالد ترامپ و کیم جونگ اون خواهد بود.

سوئد در پیونگ یانگ سفارتخانه دارد و معمولا به عنوان مجرای ارتباطی بین آمریکا و کره شمالی خدمت کرده است. اخیرا از سوئد به همراه ژنو و منطقه غیر نظامی مرز دو کره به عنوان کاندیداهای مکان نشست ترامپ و رهبر کره شمالی یاد شده بود.

ری یونگ هو قرار است در این سفر دو روزه خود به سوئد با همتای سوئدی خود یعنی مارگوت والستروم دیدار داشته باشد.

گزارش‌هایی مطرح شده مبنی بر اینکه احتمالا در این مذاکرات درباره مساله آزادی احتمالی سه آمریکایی زندانی در کره شمالی به نام‌های کیم دونگ چول، تونی کیم وکیم هاک سونگ بحث خواهد شد.

سفر ری یونگ هو به استکهلم به همراه چوئه کانگ ایل یک مقام ارشد امور آمریکا در وزارت خارجه کره شمالی صورت گرفته است و به نوعی اولین نشانه تحرک دیپلماتیک از سوی کره شمالی از زمان اعلام شگفت‌انگیز پذیرش دیدار با رهبر کره شمالی از سوی ترامپ محسوب می‌شود.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که به تدارک برای برگزاری این نشست میان ترامپ و کیم جونگ اون ادامه می‌دهد.

هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خالجه آمریکا، درباره اینکه آمریکا پیام مستقیمی از سوی کره شمالی دریافت کرده، گفت: من اطلاعی ندارم و تصور نمی‌کنم که چنین چیزی انجام شده باشد.

در عین حال کانگ کیونگ وا، وزیر خارجه کره جنوبی نیز برای سفری سه روزه به واشنگتن رفته است. او در این سفر با چندین قانونگذار برجسته آمریکایی درباره سفر اخیر نمایندگانی از کره جنوبی به پیونگ یانگ بحث و گفت و گو کرد.

او قرار است با جان سالیوان، معاون وزیر خارجه آمریکا درباره جزئیات نشست‌های آتی دیدار و گفت و گو داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید