گوگل فناوری حالت پرتره در اپلیکیشن دوربین پیکسل‌ 2 را در دسترس عموم قرار داد

    کد خبر :245149

گوگل کدهای به‌کار رفته در اپلیکیشن دوربین گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال را به‌صورت متن‌باز در اختیار عموم قرار داد.

با وجود اینکه گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال از دوربین دوگانه‌ بهره نمی‌برند؛ اما عکس‌هایی که توسط این دستگاه‌ها گرفته شده، بسیار خیره‌کننده بوده‌اند.

در حالی که اکثر گوشی‌های هوشمند بازار برای ثبت تصاویر پرتره از دوربین دوگانه بهره می‌برند؛ اما گوشی‌های پیکسل به‌لطف تکنیک‌های نرم‌افزاری به‌کار رفته در اپلیکیشن دوربین‌ خود، قادر هستند تا فقط با یک دوربین، پس‌زمینه را از سوژه‌ی عکس جدا سازند.

تاکنون بسیاری از توسعه‌دهندگان برای بهره‌مندی از ویژگی‌های این اپلیکیشن، اقدام به پورت‌کردن آن برای دیگر گوشی‌های اندرویدی کرده‌اند؛ اما کارکرد هیچ‌کدام از آن‌ها هرگز به‌مانند نسخه‌ی اصلی نبوده است. حال گوگل باتوجه به درخواست‌های مکرر کاربران، کدهای نوشته‌شده برای ویژگی «Portrait Mode» را به‌صورت متن‌باز در اختیار عموم قرار داده است. این قطعه کد که با نام «+DeepLab-v3» شناخته می‌شود، برای شناسایی و تمایز میان سوژه و پس‌زمینه، تقسیم‌بندی تصویر معنایی استفاده می‌کند؛ به‌عنوان نمونه، این تکنولوژی به‌واسطه‌ی یادگیری ماشین قادر است آسمان را از فرد تشخیص دهد. با شناسایی سوژه، نرم‌افزار به‌صورت خودکار اقدام به برچسب‌گذاری می‌کند و سپس با لایه‌بندی قسمت‌ها، تصویر پرتره را به‌عنوان نمونه‌ی نهایی نمایش می‌دهد.

گوگل در همین رابطه گفته است:سیستم تقسیم‌بندیِ معناییِ مدرنِ تصاویر برپایه‌ی شبکه‌ی عصبی پیچیده‌ ساخته شده است. به‌لطف متدهای پیشرفته، سخت‌افزار و مجوعه‌ی داده‌ها، [این سیستم] به میزان دقتی دست یافته است که ۵ سال پیش امری غیرقابل تصور بود. امیدواریم که انتشار عمومی سیستم‌مان به جامعه و گروه‌های فعال در آموزشکده‌ها و صنایع کمک کند تا راهی هموارتر برای تکثیر و بهبود آن در پیش‌روی داشته باشند.

باتوجه به این موضوع که اکنون سیستم‌ یادشده به‌صورت متن‌باز در اختیاز عموم قرار دارد، توسعه‌دهندگان می‌توانند تکنولوژی یادشده را در اپلیکیشن‌های خود پیاده‌سازی کنند. موردی که بیش از همه چیز این اتفاق را خاص می‌کند، موارد استفاده‌ی بالا از این سیستم‌ است؛ به‌طوری که حالت پرتره تنها نمونه‌ی کوچکی از آن موارد به‌شمار می‌رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید