خیز صهیونیست‌ها برای حضور گسترده در بازار امنیت سایبری جهان/ پیوند عمیق شرکت‌های سایبری اسرائیل با غول‌های آی‌تی آمریکا

    کد خبر :245129

رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر برای حضور قدرتمندانه در بازار امنیت سایبر تلاش فراوانی می‌کند، تلاش‌هایی که با صحبت‌های اخیر نتانیاهو و توصیفات او از شرکای این رژیم در حوزه آی‌تی معنای بیشتری می‌یابد.

به گزارش بازتاب به نقل از نوکمل، نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اجلاس سالانه کمیته امور عمومی آمریکا اسرائیل AIPAC که امسال در تاریخ‌های 3 تا 6 مارس 2018 (12 تا 15 اسفند) در واشنگتن برگزار شد، به برخی پیشرفت‌ها و دستاوردهای رژیم صهیونیستی در حوزه فناوری و تکنولوژی اشاره کرده و نام تعدادی از شرکت‌های فعال در عرصه‌های ارتباطات، کشاورزی، ناوبری خودرو و تصفیه آب را برشمرد.

وی با ارائه آماری از 10 کمپانی پیشرو در جهان در سال 2006، گفت در بین آنها 5 شرکت انرژی و فقط یک شرکت آی‌تی دیده می‌شود. اما د رپی حرکت روزافزون جهان به سمت دیجیتالی شدن، همین آمار یک دهه بعد برای 10 کمپانی برتر سال 2016 بدین صورت تغییر کرده است: 5 شرکت آی‌تی و 1 شرکت انرژی. وی حتی پنج غول فناوری دنیا یعنی اپل، گوگل، مایکروسافت، آمازون و فیسبوک را وابسته به رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

یکی از حوزه‌های سرمایه گذاری سنگین صهیونیست ها بخش امنیت سایبری است که حتی مشکلات اقتصادی گسترده سال 2016 نیز بر روند آن تاثیر منفی نگذاشته است.

در سال 2016 بیش از 300 شرکت امنیتی رژیم صهیونیستی موفق به جذب کمتر از 600 میلیون دلار سرمایه شدند. اما این رقم در نیمه اول سال 2017 و تا ماه سپتامبر از مرز 626 میلیون دلار گذشت و پیش بینی می‌شود این روند رو به رشد در سال 2018 هم ادامه یابد.

در اوائل سال 2017 و بعد از حملات هکری گسترده بدافزار واناکرای که در 150 کشور مشکل آفرین شد، یکی از معدود بخش‌های جهان که چندان دچار مشکل نشد، سرزمین های اشغالی بود. صهیونیست ها با سرمایه‌گذاری جدی در زمینه امنیت سایبری خسارات وارده به خود را در این بخش به حداقل رساندند. این در حالی است که در سال های قبل از آن بارها سایت های وابسته به دولت و صنایع بزرگ این کشور هک شده و اطلاعات ارزشمندی از آنها به سرقت رفته بود.

* پیوند عمیق شرکت‌های امنیت سایبری اسرائیل با غول‌های آی‌تی آمریکا

شرکت های امنیت سایبری اسراییلی پیوندهای گسترده ای با شرکت های فناوری آمریکایی دارند و از جمله می توان به خرید شرکت امنیت سایبری صهیونیستی Hexadite در ژوئن سال 2017 توسط مایکروسافت اشاره کرد.

Hexadite فناوری خاصی را ابداع کرده که مبتنی بر استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی حملات سایبری و مقابله با آنهاست. مبلغ پرداختی توسط مایکروسافت برای خرید Hexadite هرگز فاش نشد. پیش از آن شرکت آمریکایی دیگری به نام Calcalist اعلام کرده بود حاضر است 100 میلیون دلار برای خرید Hexadite بپردازد. مایکروسافت شرکت های فناوری اسراییلی دیگری را هم خریداری کرده که از جمله آنها می توان به Aorato،Adallom و Secure Islands اشاره کرد.

بر اساس برآوردهای موسسه تحقیقاتی آی دی سی در سال 2017 در مجموع نزدیک به 82 میلیارد دلار توسط شرکت های مختلف تجاری برای خرید نرم افزارهای امنیتی هزینه خواهد شد.

موسسه آمریکایی CB Insights در آوریل سال 2017 گزارش مفصلی را منتشر کرد که نشان می داد رژیم صهیونیستی بعد از آمریکا بیشترین میزان تمرکز را متوجه مقوله دفاع و امنیت سایبری کرده است. در این گزارش 9 نوآوری برتر حوزه امنیت سایبری تشریح شده و 30 شرکت نوپا یا استارت اپ پیشرو که آینده حوزه امنیت سایبر را شکل خواهند داد، معرفی شده اند.

در این گزارش به نام سه شرکت فناوری نوپای صهیونیستی اشاره شده است. یکی از این شرکت ها که Argus نام دارد و تا اوائل سال 2018 موفق به جمع آوری 30 میلیون دلار سرمایه شده بود خدمات حفاظت سایبری خود را به شرکت های خصوصی و تجاری ارائه می کند. شرکت دیگر به نام Indegy نیز که 18 میلیون دلار سرمایه جمع آوری کرده نرم افزاری طراحی کرده که از زیرساخت های حیاتی در برابر حملات سایبری حفاظت می کند. شرکت دیگر به نام Illusive Networks با جلب سرمایه 30 میلیون دلاری از مایکروسافت و Bessemer خدمات فریب هکرها و مهاجمان سایبری ارائه می‌کند.

البته سه شرکت فناوری بزرگ سرمایه گذار در زمینه دفاع سایبری طی سال های 2012 تا 2016 شرکت های Bessemer، گوگل و Accel Partners بوده اند.

* 5 درصد بازار امنیت سایبری جهان در اختیار صهیونیست‌ها

صهیونیست ها بعد از آمریکا دومین صادرکننده بزرگ محصولات و خدمات سایبر دنیا محسوب می شوند و بیش از 200 شرکت و موسسه تحقیقاتی این کشور در زمینه ابداع فناوری های دفاع سایبری و حفظ امنیت سایبری فعالیت می کنند.

در سال 2013، ارزش صادرات اسرائیل در حوزه امنیت سایبری از 3 میلیارد دلار فراتر رفت و 5 درصد از کل بازار امنیت اینترنت دنیا را در اختیار گرفت. ارزش این بازار که هم اکنون 60 میلیارد دلار است به زودی به 100 میلیارد دلار می رسد و رمز سرمایه گذاری گسترده رژیم صهیونیستی در این زمینه همین است.

دولت رژیم صهیونیستی هم در زمینه ارائه این خدمات یاری‌گر بخش خصوصی است. اودی موکادی مدیرعامل سایبرآرک بزرگترین شرکت امنیت سایبری این رژیم در مصاحبه‌ای گفته است: همه می دانند که ساعت سوئیسی را باید از سوئیس و امنیت اطلاعات را هم باید از اسرائیل خرید. شرکت صهیونیستی CyberArk وظیفه حفاظت از حساب های سی شرکت برتر جهان در فهرست 500 تایی شرکت های برتر مجله فورچون را بر عهده دارد. همچنین این شرکت از حساب های سایبری 15 درصد از 2000 نفر سرمایه دار برتر جهان حفاظت می کند.

*حمایت جدی دولت از شرکت‌های خصوصی فعلا در حوزه امنیت سایبر

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از حامیان جدی همکاری بخش دولتی وخصوصی اسراییل برای ارتقای خدمات امنیت سایبری داخلی و بین المللی این کشور است و حتی پست جدیدی موسوم به دفاع سایبری علمیاتی را در دولت خود تعریف کرده که وظیفه مسئول آن دفاع سایبری از دولت اسرائیل در آینده است. نتانیاهو شخصا تلاش کرده بسیاری از مشکلات اداری و دشواری های بوروکراتیک را برطرف کند تا شرکت های خصوصی به همکاری با دولت در این زمینه علاقمند شوند.

یک عامل دیگر رشد شرکت ها و موسسات امنیت سایبری در رژیم صهیونیستی تعلیم و آموزش مهندسان در زمان خدمت سربازی در اسرائیل است. خدمت سربازی در این رژیم در سن 18 سالگی برای همه اجباری است و در ایام سربازی آموزش هایی به علاقمندان در این حوزه ارائه می شود. این آموزش ها حتی در قالب کلاس های فوق برنامه به دانش اموزان علاقمند به امنیت سایبری داده می شود. نتیجه این تلاش ها تربیت متخصصان و شکل گیری شرکت هایی مانند CyberX، ThetaRay، Aorato، Reversing Labs و Seculert است که موفق به تولید نرم افزارهایی با قابلیت شناسایی بدافزارهای پیچیده و همین طور برنامه ریزی برای اجرای حملات سایبری بر علیه دیگر افراد و کشورها شده اند.

هر چند صهیونیست ها همیشه فعالیت های مخرب خود بر علیه دیگر کشورهای دنیا در حوزه سایبر را انکار می کنند. اما طراحی ویروس استاکس نت برای حمله به تاسیسات هسته ای صلح آمیز ایران از جمله نتایج همکاری های مخفیانه سایبری آمریکا و اسرائیل بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید